خبر اولسیاسی

سفیر امریکا در اسرائیل: حاکمیت اسرائیل بر غور اردن و شهرک های کرانه باختری را به رسمیت خواهیم شناخت!

سفیر امریکا در اسرائیل از آمادگی امریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر غور اردن و شهرک های اسرائیل در کرانه باختری خبر داد.

میدل ایست نیوز: «دیوید فریدمن»، سفیر امریکا در اسرائیل، آمادگی امریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر غور اردن و شهرک های اسرائیل در کرانه باختری در هفته های آینده را اعلام کرد.

فریدمن در گفت وگو با روزنامه «اسرائیل الیوم» ضمن اشاره به اینکه اقدامات بسیاری قبل از الحاق غور اردن و شهرک های کرانه باختری که فلسطینی ها با آن مخالفند وجود دارد، گفت که واشنگتن برای اعمال شروط جدید بر این اقدام برنامه ای ندارد.

سفیر امریکا در اسرائیل در مصاحبه ای به مناسب دومین سال انتقال سفارت امریکا به قدس اعلام کرد که امریکا پس از تکمیل نقشه مناطق مورد الحاق، موافقت دولت اسرائیل برای توقف ساخت شهرک ها در منطقه «ج» در کرانه باختری و موافقت نخست وزیر اسرائیل با مذاکره با فلسطینی ها بر اساس معامله قرن (نقشه صلح ترامپ در خاورمیانه) حاکمیت اسرائیل بر مناطق الحاق شده بر اساس نقشه را به رسمیت خواهد شناخت.

فریدمن عنصر اساسی در اجرای قانون اسرائیل در این مناطق را تحرکات اسرائیل دانست و اشاره کرد که امریکا حاکمیت اسرائیل بر این مناطق را اعلام نمی کند بلکه به محض اقدام اسرائیل برای الحاق مناطق مذکور آماده به رسمیت شناختن آن است.

این روزنامه اسرائیلی به نقل از فریدمن از آمادگی امریکا برای به رسمیت شناختن مناطق مورد الحاق به اسرائیل طی هفته های آینده خبر داد.

سفیر امریکا در اسرائیل درباره فشار دولت ترامپ بر اسرائیل برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین گفت: «تنها شرط تحقق این موضوع موافقت نخست وزیر اسرائیل بدون توجه به اینکه چه کسی است، با مذاکره با فلسطینی ها به مدت 4 سال است.»

به گفته فریدمن «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل با این شرط موافقت کرده است اما فلسطینی ها با این قضیه مخالفند.

امریکا و اسرائیل برای ایجاد نقشه مناطق مورد الحاق به اسرائیل تلاش می کنند و پس از آن قرار است امریکا حاکمیت اسرائیل بر این مناطق را به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر اسرائیل با «بنی گانتس»، رهبر حزب آبی سفید اسرائیل به توافق رسید تا در آغاز ماه ژوئیه غور اردن و همه شهرک های اسرائیل در کرانه باختری را به اسرائیل الحاق کند.

این در حالی است که بر اساس نقشه معامله قرن دولت اسرائیل باید عملیات شهرک سازی در مناطق فلسطینی را به مدت 4 سال متوقف کند.

منطقه «ج» 60 درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد که در حال حاضر تحت تصرف کامل اسرائیل است.

منبع
عربی پست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا