سرخط خبرها

حزب دموکرات کردستان: امیدواریم دولت به تصمیم ملی مستقل درسایه استقلال کامل بازگردد

حزب دموکرات کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت انتخاب «مصطفی الکاظمی» به نخست‌وزیری این انتخاب را تحقق شجاعت و عشق به میهن و ملت دانست.

میدل ایست نیوز: دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی» با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت انتخاب «مصطفی الکاظمی» به نخست‌وزیری این انتخاب را تحقق شجاعت و عشق به میهن و ملت دانست.

در این بیانیه که امروز (پنجشنبه 7 مه) منتشر شده خطاب به الکاظمی آمده که انتخاب شما تحقق شجاعت و عشق به میهن و ملت بود و این مبنای حمایت اکثریت نیروها و احزاب سیاسی عراق و اقلیم کردستان از شما بود.

این بیانیه افزوده که اقلیم کردستان پیشگام حمایت از الکاظمی بوده و ضمن تبریک به الکاظمی تأکید کرده که به حمایت از دولت وی که امیدوار است دولتی ملی به معنای واقعی کلمه و از نژادپرستی و فرقه‌گرایی فاصله گرفته و دولتی برای همه شهروندان عراق و متناسب با چالش‌هایی که همه با آن مواجه‌اند باشد.

حزب دموکرات کردستان ابراز امیدواری کرده که در این دولت آشتی سیاسی برقرار شود و دولت سراغ اولویت‌هایی برود که شهروندان عراق فراتر از وابستگی‌های قومی و دینی و سیاسی و نیروهای سیاسی حاضر در قدرت و توده‌های معترضان در خیابان برای پایان دادن به محرومیت‌ها در عراق و بازگشت به تصمیم ملی مستقل در سایه استقلال کامل مبتنی بر قانون اساسی تعیین کرده است.

این حزب همچنین خواستار تقویت و تثبیت امنیت داخلی با ریشه‌کن کردن تروریسم و فساد شده است.

«مسعود بارزانی» نیز با انتشار توئیتی برای الکاظمی در بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور و نیز تقویت روابط اقلیم با بغداد و حل همه اختلافات آرزوی موفقیت کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا