سرخط خبرهاسیاسی

عربستان سعودی: آماده همکاری با دولت «الکاظمی» برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه هستیم/ پیام تبریک «محمد بن سلمان» به «الکاظمی»

عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای از تشکیل دولت جدید در عراق به ریاست «مصطفی الکاظمی» استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی با ارسال پیام تبریکی به «مصطفی الکاظمی» انتخاب وی به نخست وزیری عراق را تبریک گفت.

در پیام ولیعهد عربستان آمده که «مایه افتخار من است که به مناسبت تشکیل دولت جدید به ریاست شما و کسب رأی اعتماد از مجلس بهترین تبریک ها را برای شما و بهرین آرزوها را برای عراق و ملتش و توسعه و ثبات روزافزون داشته باشم».

وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز در بیانیه ای رسمی تأکید کرد که عربستان از اعلام تشکیل دولت جدید به ریاست مصطفی الکاظمی استقبال می کند و برای دولت وی در رهبری حکومتی که آمال ملت عراق در حاکمیت ارضی و امنیت و ثبات را تأمین کند آرزوی موفقیت می کند.

در این بیانیه تأکید شده که عربستان سعودی از عراق حمایت می‌کند و در کنار برادرش عراق می‌ایستد و آماده همکاری با دولت جدید عراق بر اساس احترام متبادل و روابط تاریخی و منافع مشترک با هدف تقویت روابط دو کشور و دولت در همه عرصه هاست تا امنیت و ثبات در منطقه به دور از دخالت خارجی تحقق یابد.

 

منبع
خبرگزاری رسمی عربستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا