خبر اولسیاسی

مهم‌ترین تصمیمات هیات دولت عراق در نخستین جلسه خود

هیات دولت عراق در نخستین جلسه خود به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر جدید این کشور تصمیمات مهمی در رابطه با حقوق بازنشستگان، کسری بودجه سال 2020 و برگزاری انتخابات زودهنگام اتخاذ کرد.

میدل ایست نیوز: هیات دولت عراق در نخستین جلسه خود به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر جدید این کشور تصمیمات مهمی در رابطه با حقوق بازنشستگان، کسری بودجه سال 2020 و برگزاری انتخابات زودهنگام اتخاذ کرد.

به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری، در آغاز این نشست، مصطفی الکاظمی ضمن خوشامدگویی به اعضای دولت از آنان خواست برای خدمت به مردم تلاش جدی کنند.

وی با بیان اینکه ارزش کار ما در دستیابی به موفقیت و تبدیل بحران به فرصت و امید نهفته است، درباره موضوع انتخابات گفت: «از اولویت‌های این دولت فراهم‌سازی بستری امن و سالم برای برگزاری انتخابات است و ما از فعالیت کمیساریای عالی و مستقل انتخابات حمایت می کنیم و این کمیساریا را شریکی واقعی برای دولت به منظور دست یافتن به انتخاباتی سالم و عادلانه می دانیم.»

در این جلسه درباره سازوکار فعالیت دولت و اوضاع اقتصادی، بهداشتی و دیگر مسائل موجود در جدول کاری دولت رایزنی شد.

هیات دولت عراق همچنین در نخستین جلسه خود با تصمیمات ذیل موافقت کرد:

نخست: اعطای صلاحیت و اختیار عمل به نخست وزیر و وزیر دارایی برای پرداخت حقوق بازنشستگان.

دوم: لغو تصمیم هیات دولت سابق در موضوع توقف پرداخت حقوق بازنشستگان و موافقت با پیش‌نویس قانون استقراض داخلی و خارجی برای تامین کسری بودجه سال 2020 و ارجاع آن به پارلمان با استناد به بندهای قانون اساسی.

سوم: اقدام وزارت حمل و نقل و فرهنگ در مذاکره مجدد با مدیران هتل‌ها به منظور کاهش بهای اتاق‌ها و اینکه مسئولیت تامین غذا با وزارت بهداشت باشد تا افرادی که از عراق بازمی گردند در این هتل‌ها قرنطینه شوند.

چهارم: درخواست از پارلمان برای تکمیل تصویب قانون جدید انتخابات و ارسال آن به ریاست جمهوری به منظور اجرایی کردن آن پس از انتشار در روزنامه های رسمی.

پنجم: ارائه حمایت لجستیکی و تامین همه امکانات لازم برای کمیساریای عالی و مستقل انتخابات در راستای برگزاری انتخابات زودهنگام پس از مشخص‌سازی زمان آن.

ششم: وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیربط باید با کمیساریای عالی انتخابات از رهگذر تامین منابع انسانی برای برگزاری فرایند انتخابات همکاری کنند.

هفتم:اصلاح قانون احزاب در راستای ساماندهی به وضعیت قانونی فعالیت احزاب طبق پایه و اساسی ملی و دموکراتیک برای تضمین تعددگرایی سیاسی و تحول دموکراتیک.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا