خبر اولسیاسی

نگاهی به پشت پرده درخواست‌ها برای محاکمه «عادل عبدالمهدی»

کانال تلگرامی «السیدة الأولی» عراق در یادداشتی به بررسی پشت پرده درخواست‌ها برای محاکمه «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق عراق پرداخت.

میدل ایست نیوز: کانال تلگرامی «السیدة الأولی» عراق در یادداشتی به بررسی پشت پرده درخواست‌ها برای محاکمه «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق عراق پرداخت.

در این یادداشت آمده است:

هجمه‌های رسانه‌ای مختلفی به هنگام دادن رای اعتماد به «مصطفی الکاظمی»، میدان‌های تظاهرات را دربرگرفت که شدیدترین آن هجمه علیه «عادل عبدالمهدی» و درخواست محاکمه وی بود که پشت پرده آن به شرح ذیل است:

نخست:کسانی که در پشت پرده این هجمه قرار دارند همان ارتش رسانه‌ای امریکاست که درصدد شوراندن و تحریک مردم به آشوب است و در این راه، چشم مردم را از فسادها و جرائم همه دولت‌های پیشین عراق بسته و همه اینها را تنها بر گردن عبدالمهدی انداخته است. هدف از این هجمه، به کارگیری آن به عنوان اهرم فشاری علیه برخی گروه‌های سیاسی شیعی برای عدم ایجاد دردسر و آشوب علیه دولت الکاظمی و پذیرش وضعیت جدید با همان کیفیت گذشته است و اگرنه افکار عمومی به سمت گشودن پرونده محاکمه‌ها سوق داده خواهد شد که تنها به عبدالمهدی منحصر نخواهد بود.

دوم: این هجمه به عنوان تحرکی پیش‌دستانه از سوی اذناب امریکا برای انحراف افکار عمومی از هرگونه واکنش مردمی علیه دولت الکاظمی به شمار می رود که نشان می دهد تظاهرات تنها بازیچه‌ای برای تحمیل پروژه‌های خارجی و داخلی بوده است.

سوم: هجمه‌های مذکور پیام امریکا به دولت جدید به شمار می رود با این محتوی که هرکس از اطاعت امریکا سرباز زند و تا زمانی که شکل‌دهی به افکار عمومی توسط ارتش رسانه‌ای امریکا انجام و میدان‌های اعتراضات با منابع خارجی تامین شود، با سرنوشت عبدالمهدی رو به رو خواهد شد بلکه فراتر از آن احتمال دارد با سرنوشت صدام حسین در محاکمه علنی مواجه شود.

واقعیتی که باید مدنظر قرار گیرد این است که الکاظمی با توافق ملی و رضایت مرجعیت و پذیرش منطقه‌ای و بین‌المللی به نخست‌وزیری رسید و هر آنچه امروز شاهد آن هستیم، آشوب کوچکی است که به زودی به پایان خواهد رسید به ویژه اگر الکاظمی در پایان دادن به بازی میدان‌های تظاهرات موفق عمل کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا