اقتصادیسرخط خبرها

خسارت 11 میلیارد دلاری عراق در 4 ماه اول سال جاری بر اثر کاهش قیمت نفت

آمارهای منتشر شده توسط شرکت بازاریابی نفت عراق حاکی از آن است که عراق طی 4 ماه اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته، نزدیک به 11 میلیارد دلار خسارت دیده است.

میدل ایست نیوز: عراق طی 4 ماه اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته، نزدیک به 11 میلیارد دلار در پی کاهش قیمت نفت خسارت دید.

آمار منتشر شده توسط شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو)، نشان می دهد که عراق طی 4 ماه اول سال جاری نزدیک به 409 میلیون و 96 هزار و 972 بشکه نفت خام با قیمت 38 دلار برای هر بشکه نفت و 15 میلیارد و 391 میلیون و 201 هزار دلار درآمد حاصله از آن به فروش رساند.

آمارها بیان می کند که عراق طی 4 ماه اول سال گذشته، 423 میلیون و 284 هزار و 489 بشکه نفت را با متوسط قیمت 62 دلار در هر بشکه و درآمد کلی 26 میلیارد و 275 میلیون و 283 هزار دلار به فروش رساند.

طبق توافق انجام شده در سازمان اوپک، کاهش تولید همه کشورها در دو ماه مه و ژوئن 23 درصد از تولید نفت خواهد بود، از این رو، سهم عراق از این کاهش تولید، یک میلیون و 61 هزار بشکه در روز خواهد بود و از ماه ژوئیه تا پایان سال سهم این کشور به 18 درصد کاهش یافته و به 849 هزار بشکه خواهد رسید، در نتیجه حجم تولید نفت عراق در ماه جاری از 3.7 میلیون بشکه در روز به 2.6 میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

قیمت جهانی فروش نفت پس از انتشار ویروس کرونا و در نتیجه توقف فعالیت های اقتصادی در کل جهان که کاهش تقاضا و سقوط قیمت نفت به خصوص در ماه آوریل 2020 را باعث شد، به صورت گسترده ای کاهش یافت.

افت شدید بهای جهانی نفت در سایه شیوع ویروس کرونا و تبعات سنگین آن بر اقتصاد جهانی و نیز رقابت عربستان و روسیه، تاثیرات غیرقابل انکاری بر اقتصاد عراق داشته است چرا که این کشور بخش عمده بودجه خود را از طریق فروش نفت خام کسب می کند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا