اجتماعیسرخط خبرها

وزیر بهداشت عراق: برقراری مجدد منع آمدوشد سراسری را بررسی می کند

وزیر بهداشت عراق، خبر داد که این وزارتخانه درحال بررسی گزینه برقراری مجدد منع آمدوشد درصورت ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا در کشور است.

میدل ایست نیوز: «حسن محمد التمیمی»، وزیر بهداشت عراق، خبر داد که این وزارتخانه درحال بررسی گزینه برقراری مجدد منع آمدوشد درصورت ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا در کشور است.

التمیمی روز دوشنبه (11 مه) با انتشار بیانیه‌ای ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر درمان عراق تأکید کرد که وزارت بهداشت از نخستین لحظه شیوع ویروس کرونا تدابیر پیشگیرانه و قاطع و دردناک خود برای مبارزه با آن را آغاز کرد.

او افزود که در راستای شفافیت در بیان واقعیت‌ها لازم می‌داند که نسبت به خطر ادامه وضعیت ابتلا هشدار بدهد و افزود که برخی نقاط عراق به مراکزی تبدیل شده اند که ممکن است بیماری از آنها به جاهای دیگر منتقل شود.

وزیر بهداشت عراق ادامه داد که درصورت ادامه کنونی ابتلا به ویروس کرونا، این وزارتخانه ناچار به بررسی گزینه‌های متعدد ازجمله اجرای منع آمدوشد سراسری یا قرنطینه بهداشتی است.

او تأکید کرد که ادامه روند افزاشی ابتلا به کرونا در کشورهای همسایه لازم می‌آورد که مردم با جدیت به هشدارها توجه کنند و توصیه‌های بهداشتی ازجمله فاصله اجتماعی و استفاده دائمی از ماسک در اماکن عمومی را اجرا کنند و از هرگونه حضور در تجمعات دینی یا اجتماعی یا فرهنگی خودداری کنند و جز برای موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

التمیمی خواستار همکاری و هماهنگی دستگاه‌های دولتی و اصناف و بخش خصوصی و گروه های داوطلب برای ریشه کن کردن کامل این ویروس شد.

همزمان استاندار نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این استان برای چهارمین روز پیاپی هیچ مورد ابتلا به کرونا را شناسایی نکرده است.

در تازه ترین آمار ابتلا به کرونا که روز گذشته در عراق منتشر شده با ثبت 88 مورد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان به 2767 مورد رسیده است.

همچنین در 24 ساعت پیش از اعلام این آمار 2 مورد از مبتلایان جان باخته اند که بدین ترتیب آمار کل جان باختگان به 109 تن رسیده است.

عراق همچنین از بهبود 1734 مورد از مبتلایان به کرونا خبر داده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا