خبر اولسیاسی

بریتانیا: از «مصطفی الکاظمی» حمایت می کنیم/ تخصیص بخشی از بودجه وزارت توسعه بین الملل برای کمک به عراق

وزیر توسعه بین الملل بریتانیا ضمن اعلام حمایت از نخست وزیر عراق از تخصیص بودجه برای این وزارت در جهت کمک به عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: «ماری تریفیلیان»، وزیر توسعه بین الملل بریتانیا، امروز سه شنبه ضمن اعلام حمایت از «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، از تخصیص بودجه برای این وزارت در جهت کمک به عراق خبر داد.

تریفیلیان در بیانیه ای گفت: «بریتانیا به حمایت از مصطفی الکاظمی و ملت عراق پایبند است و این در حالیست که دو کشور و همه جهان با خطر ویروس کرونا رو به رو هستند.»

وی در ادامه افزود: «به حمایت از گروه های ضعیف تر در کشور از جمله مهاجران و سایر افرادی که در نتیجه جنگ ها خسارت دیده اند ادامه خواهیم داد چرا که عراقی امن تر و با ثبات تر به نفع همه ما است.»

تریفیلیان با اشاره به پایبندی بریتانیا به کمک به عراق برای حل مساله ویروس کرونا، از تداوم رفع احتیاجات گروه های ضعیف در عراق از جمله آوارگانی که در حال حاضر در اردوگاه ها زندگی می کنند خبر داد.

وزیر توسعه بین الملل بریتانیا گفت که تخصیص این بسته مالی برای کمک به عراق در ضمن بودجه سال جاری بریتانیا در حال انجام است.

وی بیان کرد که تامین مالی بریتانیا شامل صندوق مشترک کمک های بشردوستانه وابسته به دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل برای حمایت از تلاش های بشردوستانه فعلی و کمیته بین المللی صلیب سرخ خواهد بود.

تریفیلیان هدف از این کمک ها را حمایت از مراکز بهداشتی، گروه های ضعیف آوارگان و تامین مالی اهالی مناطق آزاد شده از دست داعش برای تهیه احتیاجات اولیه زندگیشان است.

در همین راستا، بریتانیا، 130 میلیون پوند به نمایندگی های سازمان ملل در پاسخ به درخواست تامین کمک مالی فوری و 150 میلیون پوند به صندوق امدادرسانی و کنترل حوادث وابسته به صندوق بین المللی پول برای کمک به کشورهای ضعیف در تعامل با توقف فعالیت های اقتصادی خود بر اثر انتشار ویروس کرونا تقدیم کرد.

پیشتر «استفان هیکی»، سفیر بریتانیا در بغداد اعلام کرده بود کشورش برای حمایت از دولت مصطفی الکاظمی برای مقابله با چالش ها آماده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا