سرخط خبرهاسیاسی

سخنگوی کاخ سفید: ترامپ، «الکاظمی» را به برگزاری انتخابات زودهنگام تشویق کرد

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد رئیس جمهوری امریکا نخست وزیر عراق را به توجه به مطالبات ملت عراق برای اجرای اصلاحات و برگزاری انتخابات زودهنگام و قانونی تشویق کرد.

میدل ایست نیوز: «جاد دیر» سخنگوی کاخ سفید، تاکید کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق را به اجرای اصلاحات و برگزاری انتخابات زودهنگام تشویق کرد.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت: «ترامپ طی تماسی تلفنی ضمن تبریک نخست وزیری الکاظمی به وی، حمایت امریکا از عراق در زمینه مبارزه با ویروس کرونا را اعلام کرد و بر اهتمام مشترک امریکا و عراق بر شکست نهایی داعش تاکید کرد.»

دیر اشاره کرد که رئیس جمهوری امریکا همچنین نخست وزیر عراق را به توجه به مطالبات ملت عراق برای اجرای اصلاحات و برگزاری انتخابات زودهنگام و قانونی تشویق کرد.

روز گذشته ترامپ، طی تماسی تلفنی با الکاظمی نخست وزیر عراق گفت وگو کرد.

در این تماس ترامپ انتخاب مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر عراق را به وی تبریک گفت.

از طرفی الکاظمی نیز ضمن تشکر از رئیس جمهوری امریکا، بر اهتمام عراق بر ایجاد بهترین روابط با امریکا تاکید کرد.

ترامپ تاکید کرد عراق کشوری قوی و مهم است و نقشی مرکزی در منطقه و تحقق ثبات منطقه ای و بین المللی ایفا می کند.

رئیس جمهوری امریکا بر اهتمام و آمادگی کشورش برای تقویت روابط دوجانبه و ارائه کمک های ضروری اقتصادی برای حمایت از اقتصاد عراق تاکید کرد.

دوطرف طی این تماس تلفنی بر سر گسترش همکاری ها در زمینه مبارزه با ویروس کرونا علاوه بر افزایش تلاش ها برای سرمایه گذاری اقتصادی که به نفع منافع دو کشور است به توافق رسیدند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا