اجتماعیخبر اول

«مصطفی الکاظمی» در دیدار با دست اندرکاران سریال جنجالی «همانطور که میهن مرد»: هنر باید بیانگر واقعیت های جامعه باشد

نخست‌وزیر عراق در دیدار با شماری از بازیگران این کشور بر اهمیت هنر و هنرمندان در بیان واقعیت‌های جامعه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در دیدار با شماری از بازیگران این کشور که در فیلم جنحالی و پرطرفدار «همانطور که میهن مُرد» شرکت داشتند، بر اهمیت هنر و هنرمندان در بیان واقعیت‌های جامعه تاکید کرد.

الکاظمی در دیدار با دست‌اندرکاران این سریال رمضانی که در عراق توسط شبکه الشرقیه ساخته شده است، بر اهمیت هنر و هنرمندان در کشور و جامعه و نقش آنها در بیان واقعیت‌های مردم عراق، آرمان‌ها و مطالبات مشروع‌شان و حمایت دولت از فرهنگ و هنر تاکید کرد. نخست وزیر عراق افزود: «فرهنگ و هنر هر دو در ایجاد و اصلاح کشور، جامعه، مبارزه با فساد، پدیده‌های منفی و تشویق به موضع انسانی و ملی شریک هستند و دولت تلاش می کند از هنر و هنرمندان حمایت کند.»

در این دیدار، دست‌اندرکاران سریال مذکور که هنرمندانی چون «ایاد راضی»، «حکمت البیضانی»، «سامر حکمت»، کارگردان سریال و «مصطفی حکمت»، مدیر تصویربرداری را شامل می شدند، انتخاب دولت جدید عراق تبریک گفته شد. آنها همچنین از حمایت و تمجید الکاظمی از هنر و هنرمندان تشکر و برای وی در خدمت به مردم عراق و تحقق خواسته‌هایش آرزوی موفقیت کردند.

سریال «همانطور که میهن مُرد» این روزها در عراق طرفداران زیادی پیدا کرده است. این سریال که در ایام ماه مبارک رمضان بعد از افطار پخش می شود، به مسائل روز عراق از جمله تظاهرات اخیر این کشور که از ماه اکتبر در اعتراض به فساد و ناکارامدی دولت برگزار شده بود، اشاره می کند. صحنه هایی از این فیلم در فضای اجتماعی توسط کاربران شبکه های اجتماعی بسیار دست به دست شده و شور و هیجان گسترده ای را در میان عراقی ها به ویژه جوانان ایجاد کرده است.

مصطفی الکاظمی که خود در گذشته هنرمند و مستندساز بوده و برای شبکه های بزرگ جهانی نظیر بی بی سی و دویچه وله فیلم های مستند می ساخته نسبت به هنر و نقش آن در زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم به خوبی آگاه است، برای همین دیدار او با دست اندرکاران سریال «همان طور که میهن مُرد» با توجه به شخصیت فرهنگی او مورد توجه واقع شده است.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا