خبر اولسیاسی

الکربلائی جزئيات ديدار با عامري را تكذيب كرد: تصمیم های الحشد الشعبی باید با مشورت تیپ های وابسته به عتبات مقدسه اتخاذ شود

دفتر نماینده مرجعیت عالی عراق در کربلاء اظهارات منسوب به عضو فراکسیون فتح در خصوص دیدار رئیس ائتلاف فتح با نماینده مرجعیت در کربلاء را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر «شیخ عبدالمهدی الکربلائی»، نماینده مرجعیت عالی عراق در کربلاء قاطعانه اظهارات منسوب به «حامد الموسوی»، عضو فراکسیون فتح در خصوص دیدار «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح با نماینده مرجعیت در کربلاء را تکذیب کرد.

برخی از رسانه های امروز جمعه جزئیات دیدار رئیس ائتلاف فتح با نماینده مرجعیت عالی عراق در خصوص الحشد الشعبی را منتشر کرده و اعلام کردند العامری در این دیدار درخواست الکربلائی برای ریاست الحشد الشعبی را رد کرده است.

در این بیانیه آمده که نمایندگان مرجعیت عالی عراق از هیچ مسئولی درخواست دیدار با خود را نمی کنند بلکه مسئولان این درخواست را می دهند از این رو دیدار شیخ الکربلائی به درخواست خود العامری بوده است.

در ادامه بیانیه اشاره شده که الکربلائی درخواستی از العامری برای ریاست الحشد الشعبی نداشته است زیرا از اختیارات قانونی او نیست اما چیزی که در این دیدار مطرح شده بیان دیدگاه مرجعیت در خصوص لزوم اجرای قانون سازمان الحشد الشعبی و فعال سازی ساختار الحشد و توضیح دلایلی که الحشد الشعبی بخاطر آن بر اساس دیدگاه ها و فتواهای مرجعیت عراق در آن زمان تاسیس شد، بوده است.

در بیاینه دفتر الکربلائی اشاره شده است که توضیح اصول و سیاست هایی که باید الحشد الشعبی بر اساس آن اداره شود به همراه ضرورت اجرای ارزیابی و اصلاح برخی مسیر های نادرست الحشد الشعبی و اینکه تصمیم های این سازمان با مشورت تیپ های وابسته به عتبات مقدسه اتخاذ شود از دیگر مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

در بیانیه دفتر شیخ عبدالمهدی الکربلائی اشاره شده که حامد الموسوی در این دیدار حضور نداشته است.

منبع
خبرگزاری نون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا