اجتماعیخبر اول

عراق موضوع مهاجرت کارگران خارجی را با 50 کشور بررسی کرد

وزارت کار و امور اجتماعی عراق از نشست مجازی عراق با 50 کشور برای بررسی موضوع مهاجرت کارگران خارجی پس از ویروس کرونا و به ویژه عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کار و امور اجتماعی عراق امروز شنبه اعلام کرد طی نشستی مجازی از طریق برنامه ZOOM با 50 کشور به بررسی موضوع مهاجرت کارگران خارجی پس از ویروس کرونا و به ویژه عراق پرداخت.

«رائد جبار باهض»، مدیر کل اداره کار و آموزش شغلی وزارت کار و امور اجتماعی در سخنانی منتشر شده در روزنامه «الصباح» گفت: «نشست گسترده ای که وزارت کار و امور اجتماعی با برنامه ZOOM از طریق مرکز بین المللی سیاست های مهاجرت و با مشارکت 50 کشور و سازمان بین المللی کار و کمیساریای عالی اتحادیه اروپا برگزار شد، به بررسی تاثیر مهاجرت کارگران خارجی از عراق پس از ویروس کرونا پرداخت.»

باهض افزود: « بستن مرزها، کمبود مهارت های مشخص، بازگشت کارگران مهاجر و کاهش واریز درآمدها به علت سقوط قیمت نفت از دیگر مسائلی بود که در این نشست بررسی شد.»

وی توضیح داد که وزارت کار و امور اجتماعی در سال گذشته، نشستی با نمایندگان مرکز بین المللی توسعه سیاست های مهاجرت برای بررسی یادداشت تفاهمی برگزار کرد.

مدیر کل اداره کار و آموزش شغلی وزارت کار و امور اجتماعی عراق هدف از برگزاری این نشست در سال گذشته را تحکیم روابط برای توسعه سیاست های مهاجرت با تکیه بر تقویت قوانین و سازمان های متکی بر آن در عراق و راه های کمک به مهاجران برای ادغام آن ها در جامعه اعلام کرد.

باهض به اهتمام وزارت کار و امور اجتماعی برای برگزاری برنامه هایی که به پناهندگان و بیکاران کمک می کند اشاره کرد و گفت که دوره های آموزشی برای بیکاران با حضور گروهی از کارشناسان و برای توسعه و تقویت توانایی های کارگران خارجی با هدف آگاه سازی این کارگران در خصوص قانون کار عراق و مسائل قاچاق انسان برگزار شد.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا