اقتصادیخبر اول

مدیر عامل آژانس بین المللی انرژی: حمایت خود را از عراق در زمینه برق و گاز افزایش می دهیم

مدیر عامل آژانس بین المللی انرژی در تماسی تلفنی با نخست وزیر عراق تاکید کرد که آژانس بین المللی انرژی حمایت خود از عراق به عنوان دومین تولید کننده بزرگ نفت در اوپک را افزایش خواهد داد.

میدل ایست نیوز: «فاتح بیرول»، مدیر عامل آژانس بین المللی انرژی امروز سه شنبه طی تماسی تلفنی با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در خصوص مسائل مرتبط با انرژی از جمله گاز و برق گفت وگو کرد.

بیرول تاکید کرد که آژانس بین المللی انرژی حمایت خود از عراق به عنوان دومین تولید کننده بزرگ نفت در اوپک را افزایش خواهد داد و این در حالی است که عراق با تاخیر احتمالی در انجام طرح های حیاتی خود به علت سقوط قیمت نفت مواجه می شود.

بیرول طی این تماس تلفنی با الکاظمی گفت: «من و نخست وزیر عراق در خصوص افزایش حمایت های آژانس بین المللی انرژی از عراق در مسائل مختلف انرژی به ویژه در زمینه برق و گاز به توافق رسیدیم.»

وی افزود: «از میان مهم ترین امور اساسی که عراق که از لحاظ مالی مقید است با آن رو به روست، نیاز به بررسی مجدد چارچوب برنامه های سرمایه گذاری خود برای تضمین عدم توقف طرح های زیر ساختی حیاتی به علت نبود منبع مالی است.»

پیش از این بیرول در تماسی تلفنی با الکاظمی ضمن تبریک نخست وزیری او بر آمادگی آژانس بین المللی انرژی برای ارائه مشورت و حمایت از عراق در حل بحران قیمت نفت تاکید کرد.

الکاظمی نیز ضمن تشکر از بیرول از تمایل عراق برای تقویت ثبات بین المللی بازارهای انرژی و ایفای نقش برای بهبود آن پس از پایان بحران کرونا خبر داد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا