سرخط خبرها

تظاهرات اعتراضی اهالی استان دیالی به حملات مکرر تروریستی

ده ها نفر از اهالی استان دیالی در تظاهراتی مسالمت آمیز در میدان «الفلاحة» بررسی وضعیت امنیتی دیالی و تحقیق در خصوص علت حملات تروریستی را خواستار شدند.

میدل ایست نیوز: ده ها نفر از مردم در مرکز شهر «بعقوبة» استان دیالی، امروز چهارشنبه در تظاهراتی اعتراضی، بررسی وضعیت امنیتی این استان را خواستار شدند.

«منتظر حسن» یکی از تظاهرات کنندگان در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «ده ها نفر از اهالی استان دیالی از اکثر مناطق آن، امروز در تظاهراتی مسالمت آمیز در میدان «الفلاحة» و در نزدیکی شورای منحل شده دیالی، بررسی وضعیت امنیتی دیالی، توقف حملات تروریستی و خون ریزی و تحقیق در خصوص علت این حملات را خواستار شدند.»

وی افزود: «این تظاهرات به نمایندگی از نظر همه اهالی دیالی در خصوص لزوم توجه به وضعیت امنیتی این استان و پشتیبانی از آن، ایجاد طرحی اصلاحی برای امنیت دیالی، شناسایی ابهامات این حملات که منجر به کشته شدن برخی در این استان شده و بررسی علت عدم توقف فعالیت های تروریستی در این استان که هنوز جان بی گناهان را می گیرد، شکل گرفته است.»

اخیرا استان دیالی عراق شاهد افزایش حملات تروریستی داعش و افنجار بمب بوده است که این حملات جان ده ها نفر از غیر نظامیان و نیروهای امنیتی عراق را گرفته است.

پیش از این روز گذشته یک بمب کنار جاده ای در دیالی منفجر شد.

به گفته یک منبع، یک بمب کنار جاده ای در اصراف روستای «زهره» در ناحیه «العباره» شمال شرق بعقوبة منفجر شد.

به گفته منبع مذکور این انفجار یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

پیشتر در 16 مه نیز واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از شهادت سه رزمنده الحشد الشعبی و مجروح شدن دو رزمنده در درگیری با تروریست‌های داعش در استان دیالی خبر داد.

این واحد در بیانیه ای جداگانه نیز از شهادت یک شهروند غیر نظامی و یک نیروی امنیتی در حمله تروریست های داعش به یک پست بازرسی در روستای شاقراق در بخش مقدادیه استان دیالی خبر داد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا