خبر اولسیاسی

نخست‌وزیر اردن: الحاق کرانه باختری به اسرائیل را نخواهیم پذیرفت/در مناسبات خود با تل‌آویو بازنگری می‌کنیم

«عمر الرزار»، نخست وزیر اردن تصریح کرد در صورت اقدام تل‌آویو در الحاق کرانه باختری و منطقه الاغوار به اسرائیل، در مناسبات خود با تل‌آویو بازنگری خواهیم کردر.

میدل ایست نیوز: «عمر الرزار»، نخست وزیر اردن تصریح کرد در صورت اقدام تل‌آویو در الحاق کرانه باختری و منطقه الاغوار به اسرائیل، در مناسبات خود با تل‌آویو بازنگری خواهیم کرد.

الرزاز تصریح کرد: اقدامات یک جانبه اسرائیل در الحاق اراضی فلسطینی را نخواهیم پذیرفت و ناچار به بازنگری در روابط خود با اسرائیل در همه ابعاد خواهیم شد اما شتاب‌زده عمل نخواهیم کرد و منتظر تحولات آتی هستیم.

نخست وزیر اردن در مصاحبه‌ای تلویزیونی در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات یکجانبه اسرائیل در الحاق اراضی منطقه الاغوار و شمال دریاچه بحر المیت گفت: «پاسخ ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن روشن و قاطعانه و در راستای اصول ثابت اردن بود که بارها بارها در محافل بین‌المللی به هنگام سخنرانی درباره امنیت و صلح جهانی آن را تکرار کرده است.»

الرزاز با بیان اینکه تهدیدات اسرائیل در الحاق اراضی فلسطینی در سایه شیوع ویروس کرونا و درگیری کشورهای جهان با این ویروس و پس از چندین دور انتخابات ناکام اسرائیلی مطرح می شود، تاکید کرد: اسرائیل قصد دارد برای اتخاذ اقدامات یکجانبه در سطح میدانی از وضعیت کنونی سوء استفاده کند.

وی تصریح کرد: امیدوار هستییم تا موضع واحد عربی در قبال این موضوع شکل گیرد و جامعه جهانی به مسئولیت ود در حفظ صلح نه فقط در این منطقه بلکه در سطح جهان عمل کند.

پادشاه اردن پیشتر اعلام کرده بود الحاق مناطقی از کرانه باختری به اسرائیل منجر به درگیری شدیدی میان اسرائیل و اردن خواهد شد.

پادشاه اردن در مصاحبه‌ای با روزنامه «دیر اشپیگل» آلمان گفت: «تشکیل یک کشور هنوز در نشست های اتحادیه عرب به شدت رد می شود و تنها راهی که کار را پیش می برد، تشکیل دو کشور است.»

ملک عبدالله دوم اشاره کرد که اگر دولت ملی فلسطین از بین برود شاهد هرج و مرج و تندروی بیشتر در منطقه خواهیم بود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا