سرخط خبرها

ورود معترضان لبنانی به یکی از ساختمان‌های دولتی در بیروت+فیلم

ده‌ها تن از تظاهرات‌کنندگان لبنانی امروز جمعه در چارچوب اعتراضات اخیر این کشور به وضعیت وخیم معیشتی و فساد موجود وارد ساختمان اداره تامین اجتماعی بیروت شدند.

میدل ایست نیوز: ده‌ها تن از تظاهرات‌کنندگان لبنانی امروز جمعه در چارچوب اعتراضات اخیر این کشور به وضعیت وخیم معیشتی و فساد موجود وارد ساختمان اداره تامین اجتماعی بیروت شدند.

پس از ورود فعالان اجتماعی و معترضان به ساختمان تامین اجتماعی در منطقه کورنیش بیروت و سر دادن شعارهایی علیه فساد موجود در دولت لبنان، درگیری‌ و تنشی میان این افراد و برخی کارمندان شکل گرفت و نیروهای امنیتی برای پایان دادن به این تنش وارد عمل شدند.

ورود گروه‌هایی از معترضان و فعالان اجتماعی به ساختمان‌ها و وزارتخانه‌های لبنان تاکنون چندین بار تکرار شده است؛ به طوری که معترضان با ورود گروهی به دفاتر کارمندان، شعارهایی علیه فساد و وضعیت وخیم معیشتی سر می دهند.

اعتراضات در لبنان از 17 اکتبر گذشته در سایه بحران مالی و اقتصادی نفسگیر و فساد اداری این کشور کلید خورده است و اکنون پس از کاهش محدودیت‌های اعمال شده به دلیل شیوع ویروس کرونا از سه هفته پیش دوباره از سر گرفته شده است.

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا