سرخط خبرها

یک مسئول محلی در استان صلاح الدین: شبکه های سازمان یافته قاچاق عامل فعالیت داعش در استان است

قائم مقام الشرقاط در استان صلاح الدین از وجود شبکه های سازمان یافته قاچاق که وظیفه تامین مالی داعش را بر عهده دارند خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک مسئول محلی در استان صلاح الدین عراق امروز سه شنبه از وجود شبکه های سازمان یافته قاچاق که وظیفه تامین مالی داعش را بر عهده دارند در شمال شهر «الشرقاط» خبر داد.

«خیر الله مجید»، قائم مقام الشرقاط با اعلام این خبر از دستگاه های اطلاعاتی خواست این شبکه های سازمان یافته را از بین برده و به فعالیت آن ها برای حفظ ثبات امنیتی پایان دهند.

مجید در گفت وگویی با «شفق نیوز» گفت: «شبکه های سازمان یافته قاچاق همچنان از داعش در زمینه کمک های غذایی، تامین مالی، کالا و سایر نیازهای آنها در مناطق شمالی الشرقاط در جزیره «کنعوص» که کانون اصلی حضور تروریست ها است، حمایت می کنند.»

وی با انتقاد از اینکه چرا باید عناصر داعش پس از گذشت 3 سال و نیم از آزادسازی الشرقاط هنوز در این منطقه فعالیت داشته باشند بیان کرد که این موضوع نشان می دهد شبکه های قاچاق علت اصلی ماندن عناصر داعش هستند.

وی با اشاره به طرحی برای ممانعت از فعالیت این شبکه های قاچاق و داعش در جزیره های مرکزی رود دجله که کانون اصلی حضور داعش است از برخی دست های پنهان که از عملیات های قاچاق سود می برند خبر داد.

قائم مقام الشرقاط گفت که نیروهای امنیتی و الحشد العشائری به دلایل و انگیزه های انسانی برای رساندن کمک به خانواده های گرفتار در ساحل غربی الشرقاط در سال 2017 کمک می کردند و از دستگاه های اطلاعاتی خواست برای پایان دادن به فعالیت های این شبکه های قاچاق و در نهایت داعش در مناطق شمالی الشرقاط آنها را هدف حملات خود قرار دهند.

نیروهای امنیتی و الحشد الشبی توانستند در سال 2016 و در عملیاتی غافلگیرانه با کشتن بیش از 120 تروریست و فرار صدها نفر به سمت الحویجه و موصل، شهر الشرقاط را آزاد کنند.

الشرقاط در 115 کیلومتری جنوب استان نینوی، 125 کیلومتری شمال تکریت مرکز استان صلاح الدین و 135 کیلومتری غرب استان کرکوک قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا