اقتصادیخبر اول

مشاور مالی نخست وزیر عراق: اقدامات و اصلاحات فوری برای مقابله با بحران اقتصادی اتخاذ می شود

مشاور مالی نخست وزیر عراق در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق ضمن اشاره به موقتی بودن بحران اقتصادی عراق تاکید کرد که اقدامات و اصلاحات فوری و ساختاری برای مقابله با بحران اقتصادی عراق اتخاذ خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «مظهر محمد صالح»، مشاور مالی نخست وزیر عراق تاکید کرد اقدامات و اصلاحات فوری و ساختاری برای مقابله با بحران اقتصادی عراق اتخاذ خواهد شد.

وی در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق گفت: «بحران اقتصادی عراق موقتی است و تا پایان سال جاری یا فصل اول سال آتی ادامه خواهد داشت.»

صالح اشاره کرد که دولت عراق اقدامات بسیار سخت و فوری اتخاذ خواهد کرد علاوه بر اینکه اصلاحاتی طولانی مدت در تعامل با بخش خصوصی و برای تشویق آن در نظر گرفته است.

صالح افزود: «بدون سرمایه گذاری های حقیقی کشور توان پیشرفت و توسعه را ندارد، بیشتر سرمایه گذاری های فعلی در بخش نفت است.»

مشاور مالی نخست وزیر عراق اشاره کرد که بخش برق 14 تریلیون دینار مخارج دارد در حالی که درآمدهای آن به یک تریلیون دینار هم نمی رسد.

وی توضیح داد که کشور از نبود درآمدهای غیرنفطی که در حال حاضر بخشی کوچکی از بودجه را تشکیل می دهد رنج می برد.

صالح خواستار لزوم ایجاد ساختاری بزرگ در بخش های انرژی و برق برای تبدیل کردن عراق به کشوری تولید کننده شد.

وی ادامه داد: «عراق گاز همراه میادین نفتی را می سوزاند و به علت ضعف سرمایه گذاری گاز وارد می کند علاوه بر اینکه فرآورده های نفتی را صادر می کرد و الان خود وارد کننده است، عراق طی ده سال به میزان 50 میلیارد دلار فرآورده های نفتی وارد کرد که این مبلغ می تواند در زمینه ساخت 10 پالایشگاه نفتی برزگ هزینه شود.»

وی اشاره کرد که عراق باید به شیوه درست سرمایه گذاری نفتی و مدیریت در بخش برق داشته باشد علاوه بر اینکه باید سرمایه گذاری های صنعتی را مدیریت کند، کارخانه ها را دوباره فعال کند و به سیاست سرمایه گذاری اشتباه که منجر به این خسارت ها شده است پایان دهد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا