اجتماعی

ضربه ای دیگر به هواپیمایی قطر به خاطر ورشکستگی شرکت هواپیمایی «لاتام» شیلی

شرکت هواپیمایی «لاتام» شیلی، بزرگترین شرکت هواپیمایی در سطح کشورهای امریکای لاتین به علت ویروس کرونا اعلام ورشکستگی کرد.

میدل ایست نیوز: شرکت هواپیمایی «لاتام» شیلی، بزرگترین شرکت هواپیمایی در سطح کشورهای امریکای لاتین که 10 درصد از سهام آن متعلق به قطر است روز گذشته اعلام ورشکستگی کرد.

شرکت هواپیمایی لاتام از کشورهای وام دهنده به امریکا درخواست کمک کرد و قرار است پس از رهایی از ورشکستگی پروازهای هوایی خود را به جریان بیاندازد.

پیش از این شرکت هواپیمایی لاتام شیلی که به میزان 1.3 میلیارد دلار نقدینگی دارد 1800 کارمند خود از میان 40 هزار کارمندش را در پی ورشکستگی اخراج کرد.

بزرگترین شرکت هواپیمایی در سطح کشورهای امریکای لاتین برخلاف سایر شرکت هایی که پرداخت حقوق کارمندان خود را در سایه بحران کرونا متوقف کردند، با پرداخت حقوق کارمندان خود موافقت کرد.

شرکت دلتا ایر با پرداخت 1.9 میلیارد دلار 20 درصد از سهام این شرکت هواپیمایی را خریداری کرد درحالی که هواپیمایی قطر نیز 10 درصد از سهام شرکت هواپیمایی لاتام را دارد.

گفتنی است سهام شرکت هواپیمایی لاتام پس از درخواست کمک در پی ورشکستگی به میزان 51 درصد در بورس سانتیاگو سقوط کرد.

بورس سانتیاگو در پی این سقوط با توقف تبادل سهام تا نیمه روز برای فرصت دادن به سرمایه گذاران برای ارزیابی اعلام ورشکستگی این شرکت موافقت کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا