اقتصادیخبر اول

عراق 400 میلیارد دینار به دولت اقلیم کردستان پرداخت کرد+سند

وزیر دارایی عراق طی نامه ای به بخش پرداختی های وزارت دارایی دستور پرداخت 400 میلیارد دینار به دولت اقلیم کردستان را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: «علی عبدالامیر علاوی»، وزیر دارایی عراق، شنبه گذشته 24 مه دستور پرداخت مبلغ 400 میلیارد دینار به دولت اقلیم کردستان را صادر کرد.

در نامه وزیر دارایی عراق به تاریخ 24 مه 2020 آمده است: «خواهشمند است اقدامات لازم برای پرداخت مبلغ 400 میلیارد دینار به حساب جاری دولت اقلیم کردستان (وزارت دارایی و اقتصاد) در بانک مرکزی عراق به شماره یک به عنوان قرض و برای پرداخت حقوق و پرداختی های اقلیم کردستان در ماه آوریل انجام شود.»

لازم به ذکر است این مبلغ به عنوان قرض به دولت اقلیم کردستان پرداخت شد و به عنوان بدهی به حساب وزارت دارایی عراق در بانک مرکزی عراق به شماره 70009 ثبت شده است.

پیشتر دولت سابق به نخست وزیری عادل عبدالمهدی در ماه آوریل پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان را پس از اعلام اینکه اربیل به تعهدات خود نسبت به پرداخت درآمدهای حاصله از فروش 250 هزار بشکه نفت در روز پایبند نبوده متوقف کرد.

دولت اقلیم کردستان بارها تاکید کرده که به توافق خود با دولت فدرال عراق در خصوص بودجه پایبند است.

قطع حقوق کارمندان اقلیم کردستان در حالی صورت گرفت که کشور درگیر بحران کرونا و سقوط قیمت جهانی نفت بود امری که فشار بر دولت اقلیم کردستان را افزایش داد.

بغداد و اربیل طی هفته های گذشته مذاکرات گسترده ای در خصوص مناطق مورد مناقشه، مسائل نفتی و سهم اقلیم از بودجه فدرال انجام دادند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا