سرخط خبرها

بمباران مواضع نیروهای وابسته به ایران در رقه سوریه

نیروهای هوایی ناشناس که احتمالا بخشی از ائتلاف بین المللی ضد داعش بوده اند دست کم 5 حمله به مناطق حضور نیروهای وابسته به ایران انجام داده اند.

میدل ایست نیوز: منابع خبری محلی در استان رقه سوریه خبر دادند که مواضع ارتش سوریه و شبه نظامیان وابسته به ایران در این استان هدف حملات هواپیماهای ناشناس قرار گرفته است.

شبکه «عین الفرات» خبر داد که نیروهای هوایی که احتمالا بخشی از ائتلاف بین المللی ضد داعش بوده اند دست کم 5 حمله به دشت جنوب منصوره (40 کیلومتری جنوب غرب رقه) که از مناطق حضور نیروهای وابسته به ایران است انجام داده اند.

این شبکه افزوده که روستای منصوره در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است اما در دشت جنوبی آن شبه نظامیان وابسته به ایران حضور دارند.

شبکه های خبری محلی دیگری نیز از انفجارهایی در مناطق تحت کنترل نیروهای وابسته به ایران خبر داده و احتمال داده اند که این انفجار نتیجه حملات نیروهای ائتلاف بوده باشد.

در این گزارش ها اشاره ای به تلفات احتمالی این حملات نشده است.

این دومین انفجار در 24 ساعت در این منطقه بوده است و پیش تر یک شبکه داخلی از انفجارهایی در نزدیکی میدان نفتی الثوره در حومه جنوبی منطقه طبقه که تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه است خبر داده بود.

یک منبع نزدیک به نیروهای قسد خبر داد که نیروهای ائتلاف گذرگاه های رودخانه ای میان مناطق تحت کنترل قسد و نیروهای دولتی سوریه را هدف قرار داده و برخی تانکرهای نفت را که برای حکومت سوریه نفت جابه جا می کردند بمباران کرده است.

همزمان با این تحولات، شبکه «دیرالزور24» خبر داد که «حاج دهقان»، از فرماندهان گروه فاطمیون که متشکل از نیروهای مسلح افغانی است، 25 عنصر از این نیروها را به علت خودداری شان از انجام گشت شبانه از ترس حملت داعش اخراج کرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا