اجتماعیسرخط خبرهاسیاسی

سفیر بریتانیا در دوحه: بریتانیا قصد کمک به قطر در برگزاری جام جهانی 2022 و حل بحران خلیج را دارد

سفیر بریتانیا در دوحه از تصمیم کشورش برای کمک به قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 و حل بحران خلیج خبر داد.

میدل ایست نیوز: «جون ویلکس»، سفیر بریتانیا در دوحه گفت بارز ترین پرونده ای که بریتانیا در دوره آتی بر آن تمرکز دارد کمک به قطر برای میزبانی جام جانی 2022 است.

بنا به گزارش روزنامه «الشرق» قطر وی توضیح داد کشورش قصد دارد قطر را در برگزاری موفق جام جهانی کمک کرده و به همراه قطر برای تقویت امنیت و شکوفایی دو کشور همکاری کند.

سفیر بریتانیا در دوحه گفت: «نسبت به آمادگی قطر برای جام جهانی در شرایط ویروس کرونا اطمینان خاطر داریم و طی هفته ها و ماه های آتی به توسعه همکاری خود با قطر ادامه خواهیم داد.»

وی اشاره کرد بریتانیا به زودی برای آماده سازی شرایط برای حل اختلافات با ایران و همچنین کشورهای شورای همکاری خلیج نهایت تلاش خود را می کند.

ویلکس درخصوص بحران خلیج تصریح کرد: «نمی خواهیم این تنش ادامه پیدا کند، ما همیشه گام هایی را که منجر به ایجاد اعتماد میان دو طرف و تنش زدایی می شود تشویق می کنیم.»

سفیر بریتانیا در دوحه افزود کشورش با همه کشورهای خلیج روابط ویژه ای دارد از این رو سعی می کند در حد توان خود بحران خلیج را حل کند.

وی بر احترام بریتانیا بر نقش وساطت کننده کویت برای حل بحران خلیج و حمایت از این تلاش ها برای ایجاد راه حلی برای حل بحران خلیج تاکید کرد.

بحران خلیج در 5 ژوئن 2017 با قطع رابطه عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر آغاز شد.

کشورهای محاصره کننده قطر به اتهام حمایت قطر از تروریسم قطر را تحریم کردند اما دوحه با تکذیب ادعای آنها این 4 کشور را به تلاش برای اعمال تسلط خود بر تصمیم حاکمیتی قطر متهم می کند.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا