خبر اولسیاسی

تاکید «فالح الفیاض» بر قطع ارتباط سیاسی گروه‌های الحشد الشعبی و بستن مقرهای خود در درون شهرها+سند

«فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی با صدور بخش‌نامه‌ای بر لزوم قطع ارتباط سیاسی یا غیرسیاسی گروه‌های زیرمجموعه حشد تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی با صدور بخش‌نامه‌ای دستور قطع ارتباط سیاسی یا غیرسیاسی گروه‌های زیرمجموعه حشد را صادر کرد و خواهان عدم استفاده از نام‌گذاری‌های پیشین این گروه‌ها در نبرد‌های قهرمانانه خود علیه داعش و بکارگیری نام‌های نظامی مصوب برای تیپ‌ها و تشکل‌ها طبق دستورالعمل دیوانی سال 2019 شد.

وی همچنین اعلام کرد تشکیلات حشد عشایری هم به موجب  دستورالعمل اداری 2155 پس از تکمیل فعالیت‌های کمیته تشکیل شده برای ادغام این گروه‌ها مشمول بند 1 می‌شود و این کمیته 30 روز از تاریخ صدور این بخشنامه فرصت تکمیل اقدامات و فعالیت‌های خود را دارد.

الفیاض در ادامه بر پایبندی نیروهای منتسب به الحشد الشعبی بر قطع ارتباط با همه گروه‌های سیاسی، حزبی و اجتماعی تاکید کرد چرا که طبق قانون، این نیروها مجاز به فعالیت سیاسی در قالب الحشد الشعبی نیستند.

رئیس سازمان الحشد الشعبی همچنین ضمن اشاره به لزوم بستن همه دفاتر و مقرهای متعلق به گروه‌های زیرمجموعه حشد در درون شهرها بر تصویب طرح نهایی اسکان تشکل‌های حشد طبق ضوابط معمول در نیروهای مسلح تاکید کرد.

الفیاض همچنین بر ممانعت از هر گونه فعالیت خارج از چارچوب حشد به عنوان سازمان نظامی مستقل و بخشی از نیروهای مسلح عراق که با فرماندهی کل نیروهای مسلح مرتبط هستند، تاکید کرد.

رئیس سازمان الحشد الشعبی در پایان عوامل و گروه‌های زیرمجموعه متخلف را مسئول قانونی تخلف از این دستورات عنوان کرد و افزود اداره امنیت الحشد الشعبی مسئول پیگیری هر گونه تخلف در این باره است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا