اجتماعیسرخط خبرها

آیت الله سیستانی پایبندی شدید به اقدامات پیشگیرانه را از شهروندان عراقی خواستار شد

مرجعیت عالی دینی عراق با صدور پیامی خطاب به شهروندان عراقی از آنها خواست با توجه به افزایش بی سابقه آمار ابتلا به ویروس کرونا نسبت به اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا شدیداً پایبند باشند.

میدل ایست نیوز: دفتر «آیت الله سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق، امروز شنبه و پس از افزایش بی سابقه آمار مبتلایان به ویروس کرونا پیامی خطاب به شهروندان عراقی صادر کرد و از آن ها پایبندی شدید به اقدامات پیشگیرانه را خواستار شد.

این در حالی است که روز گذشته تعداد آمار مبتلایان به ویروس کرونا به صورت بی سابقه ای افزایش یافت و مرز هزار مورد در 24 ساعت را رد کرد.

در پیام مرجعیت عالی عراق از شهروندان عراق خواسته شده با توجه به افزایش بی سابقه ابتلا به ویروس کرونا در عراق و به ویژه بغداد، پیشگیری و احتیاط بیشتری داشته باشند و به اقدامات پیشگیرانه ای که مراجع ذیصلاح توصیه می کنند از جمله خودداری از نزدیک شدن به دیگران، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و شست و شو و ضد عفونی مکرر دست ها پایبند باشند.

آیت الله سیستانی بیان کرد با توجه به اینکه پایبندی شدید به اقدامات پیشگیرانه تاثیر بسزایی در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا دارد و نظر به شرایط حساس کشور و ضعف امکانات پزشکی لازم برای تعداد بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا رعایت و پایبندی به اقدامات پیشگیرانه امری ضروری است که بی توجهی و سهل انگاری به آن صحیح نمی باشد.

وی تاکید کرد جلوگیری از انتشار گسترده تر ویروس کرونا مسئولیت همه شهروندان و مسئولان است، همه باید در این مسئولیت را برعهده بگیرند و برای عبور از این مرحله سخت با کمترین خسارت و تبعات همکاری کنند.

مرجعیت دینی عالی عراق ضمن اشاره به زحمات کادر پزشکی و درمانی و سختی هایی که آنها و خانوادهایشان متحمل می شوند، تاکید کرد همه باید برای کاهش سختی های کادر درمانی و با رعایت اقدامات پیشگیرانه تلاش کنند تا آمارابتلا به ویروس کرونا افزایش نیابد که باری اضافه بر دوش کادر پزشکی است و عملکرد آنها در انجام مسئولیتشان را سخت تر می کند.

آیت الله سیستانی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر پزشکی از خداوند برای آنها طلب خیر و برکت، سلامتی و اجر کرد و برای بیماران نیز طلب شفا و عافیت نمود.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا