خبر اولسیاسی

در آستانه ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا، «هایکو ماس» با پیغامی هشدارآمیز به اسرائیل می رود

سفر ماس اهمیت بسیاری برای اسرائیل دارد به خصوص که برلین از ماه ژوئیه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده می گیرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه آینده در سفری کوتاه به تل آویو خواهد رفت تا به دولت اسرائیل درباره طرح انضمام مناطقی از کرانه باختری هشدار بدهد.

کانال 13 اسرائیل با انتشار گزارشی به نقل از مقامات اسرائیلی و چند دیپلمات اروپایی خبر داد که هدف «هایکو ماس» از این سفر آن است که مقامات اسرائیل را در جریان پیامدهای تصمیمشان درباره انضمام اراضی کرانه باختری قرار دهد.

براساس این گزارش ماس قرار است در این سفر با همتای اسرائیلی خود «گابی اشکنازی» و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، و متحد وی در تشکیل دولت «بنی گانتس» دیدار کند و این پیغام را به آنها منتقل کند که روابط با اسرائیل برای آلمان اهمیت بسیار دارد و آلمان خواستار ادامه اتحاد قدرتمند خود با اسرائیل است اما طرح اسرائیل تأثیری شدیدی بر روابط اسرائیل با آلمان و اتحادیه اروپا خواهد نهاد.

این گزارش افزوده که طرح اسرائیل باعث می شود که آلمان بر سر دوراهی حفظ روابط راهبردی خود با اسرائیل یا پایبندی به قوانن بین المللی و اصول اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

در این گزارش آمده که سفر ماس اهمیت بسیاری برای اسرائیل دارد به خصوص که برلین از ماه ژوئیه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده می گیرد.

براساس این گزارش، ماس اخیرا نیز با «مایک پومپئو»، وزیر خارجه امریکا؛ «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن؛ «محمد اشتیه»، نخست وزیر فلسطین، و مقامات چند کشور دیگر در این باره مذاکراتی در همین موضوع داشته است.

این گزارش تأکید کرده که برلین می خواهد که موضوع انضمام کرانه باختری به بحرانی بین المللی تبدیل نشود و همزمان می کوشد که مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین از سر گرفته شود.

همچنین قرار است به زودی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشستی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می شود مسائل گوناگونی ازجمله حاصل مذاکرات ماس با مقامات اسرائیلی را بررسی کنند.

این گزارش به نقل از مقاماتی در اسرائیل و اتحادیه اروپا خبر داده که اروپا تصمیم دارد در صورت عملی شدن طرح نتانیاهو اسرائیل را تحریم کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا