خبر اولسیاسی

الاخبار: آیا استعفای «هادی العامری» از فروپاشی ائتلاف فتح خبر می دهد؟

موافقت ضمنی هادی العامری با مأمور شدن «عدنان الزرفی» برای نخست وزیری که بدون هماهنگی دیگر گروه های فتح صورت گرفت با انتقادات شدید اعضای فتح همراه شد.

میدل ایست نیوز: روزنامه «الاخبار» با انتشار گزارشی درباره تکمیل دولت «مصطفی الکاظمی» و استعفای «هادی العامری» از نمایندگی مجلس به گمانه زنی های گوناگون در این باره پرداخت.

این روزنامه که بازتاب دهنده مواضع حزب الله لبنان است در گزارش خود که امروز (دوشنبه 8 ژوئن) منتشر شده تأکید کرد که یکی از گمانه زنی ها در این باره موضوع واگذاری ریاست سازمان الحشد الشعبی به العامری است و افزود که چند مقام بلندپایه حشد به «الاخبار» گفته اند که این گمانه زنی ها بی اساس است.

براساس این گزارش، حدس دیگری که در این باره زده شده آن است که سازمان بدر می کوشد که العامری ریاست آن را بر عهده دارد درصدد تغییراتی داخلی است و برای همین العامری می کوشد که در مقام یکی از سران نیروهای سیاسی شیعی که از آن به «بیت شیعی» یاد می شود همواره به عنوان یک مهره بالقوه نخست وزیری بماند.

گمانه زنی دیگری که این روزنامه وابسته به حزب الله مطرح کرده آن است که به نظر می آید ائتلاف فتح، شاخه نظامی الحشد الشعبی، در آستانه فروپاشی است چون دیدگاه های اعضای آن به سطح بی سابقه ای از اختلاف رسیده است.

این گزارش، تازه ترین جلوه این اختلافات را موضوع واگذاری نخست وزیری به الکاظمی می داند که با اجماع گروه های عضو ائتلاف فتح همراه نبود.

پیش از آن نیز موافقت ضمنی هادی العامری با مأمور شدن «عدنان الزرفی» برای نخست وزیری که بدون هماهنگی دیگر گروه های فتح صورت گرفت با انتقادات شدید اعضای فتح همراه شد.

این روزنامه تأکید کرده که اگر این گمانه زنی درباره فروپاشی فتح درست باشد، این اتفاق به نفع ائتلاف سائرون، وابسته به سید مقتدی صدر، تمام خواهد شد که دیگر فراکسیونی هم وزن خود در مجلس نخواهد داشت.

منبع
الاخبار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا