خبر اولسیاسیعکس

درگیری معترضان و پلیس در اطراف منزل استاندار نجف اشرف + تصاویر

گروهی از معترضان با حمله به منزل مسکونی «لؤی الیاسری»، استاندار نجف اشرف، کانکس های اطراف منزل وی را آتش زدند.

میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی در استان نجف اشرف از درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی در شهر نجف اشرف علیرغم منع تردد خبر داد.

به گزارش «السومریه»، بامداد دوشنبه (8 ژوئن) گروهی از معترضان با حمله به منزل مسکونی «لؤی الیاسری»، استاندار نجف اشرف، کانکس های اطراف منزل وی را آتش زدند.

این منبع تأکید کرده که پس از آنکه نیروهای آتش نشانی برای خاموش کردن آتش وارد عمل شدند به سمت آنها با سنگ حمله شد که در نتیجه 2 نیروی آتش نشان زخمی شدند و ماشین های آب پاش هم آسیب دیدند.

به گفته این منبع، معترضان دیگری نیز در اطراف دفتر دیوان وقف شیعی تعدادی لاستیک ماشین را آتش زدند و حمله به کسانی که در پی خاموش کردن آتش بودند این بار هم تکرار شد.

این منبع تأکید کرد که هیچ مورد فوت در میان تظاهرات کنندگان تاکنون اعلام نشده است.

شب گذشته منابع خبری از بروز درگیری هایی در اطراف منزل استاندار نجف اشرف خبر دادند.

معترضان که خواستار برکناری لؤی الیاسری و معاونان وی بودند از میدان اصلی تظاهرات به سمت منزل استاندار راه افتادند و در آنجا درگیری هایی میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ داد.

شبکه «العربیه» به نقل از شاهدان عینی خبر داد که نیروهای امنیتی به سمت معترضان گاز اشک آور شلیک كردند تا آنها را متفرق كنند.

همزمان با این درگیری ها، «عدنان الزرفی»، استاندار اسبق نجف که نفوذ بسیاری در این استان دارد، با انتشار توئیتی از معترضان خواست که خود و خانواده هاشان را در معرض ویروس کرونا قرار ندهند.

او خطاب به نیروهای امنیتی نیز از آنها خواست که «به روش متمدنانه با صدای حق» برخورد کنند.

همزمان «سید مقتدی صدر» نیز با صدور بیانیه ای خواستار توجه جدی به حفظ فاصله اجتماعی و خودداری از تجمعات شد.

پیش از این، عصر یکشنبه نیز پلیس نجف اشرف با انتشار بیانیه ای از تظاهرات کنندگان خواست که با خویشتنداری اجازه ندهند که افراد نفوذی از تظاهرات سوءاستفاده کنند.

در این بیانیه از تظاهرات کنندگان خواسته شده بود که با نیروهای امنیتی همکاری لازم را داشته باشند و تأکید شده بود که نیروهای امنیتی به صورت حرفه ای به مسئولیت خود عمل می کنند.

پلیس نجف در بیانیه خود تأکید کرده بود که مطالبات مردم مشروع و محل اهتمام همه است.

برخی ناظران این تحولات در نجف اشرف را نتیجه نزاع بر سر قدرت میان نیروهای سیاسی دارای نفوذ در این شهر مهم و استراتژیک می دانند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا