خبر اولسیاسی

«ماس»: اروپا در پی تحریم اسرائیل و به رسمیت شناختن فلسطین درصورت الحاق کرانه باختری است

«هایکو ماس» گفت که آلمان از تحریم اسرائیل حمایت نمی کند اما برخی کشورهای اروپایی اتحادیه اروپا را به این سمت می کشانند.

میدل ایست نیوز: «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان، در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نسبت به پیامدهای اجرای طرح انضمام زمین های کرانه باختری به اسرائیل هشدار داد.

به گزارش «روسیا الیوم»، ماس در این دیدار که چهارشنبه شب (10 ژوئن) انجام شد به نتانیاهو گفت که برخی کشورهای اتحادیه اروپا برنامه تحریم اسرائیل و به رسمیت شناختن دولت فلسطینی را در صورت اجرای طرح اسرائیل در نظر گرفته اند.

او گفت که آلمان از تحریم اسرائیل حمایت نمی کند اما برخی کشورهای اروپایی اتحادیه اروپا را به این سمت می کشانند.

نتانیاهو نیز در این ديدار تأکید کرد که در هر طرح صلح واقعی باید واقعیت شهرک نشین‌های اسرائیلی در نظر گرفته شود و «توهم اخراج مردم از خانه‌هاشان» پایان پذیرد.

دفتر نتانیاهو در بیانیه خود درباره این دیدار هیچ اشاره ای به موضوع طرح انضمام زمین های کرانه باختری نکرده و به همین بسنده کرده که در این دیدار «منافع حیاتی» اسرائیل ازجمله «سلطه کامل بر امنیت کرانه باختری» بررسی شده است.

این بیانیه افزوده که پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کووید ـ 19 و مسائل منطقه ای از دیگر موضوعات مورد بحث بوده و نتانیاهو بر «ضرورت افزایش فشارها بر ایران جهت توقف فوری برنامه هسته ای» تأکید کرده است.

وزیر امور خارجه آلمان پیش تر در نشست مشترک خبری با «گابی اشکنازی»، همتای اسرائیلی‌اش، گفت که طرح تل‌آویو برای الحاق کرانه باختری و دشت اردن مغایر با قوانین بین‌‌المللی است.

ماس با تاکید بر این که دولت آلمان همچنان موافق بررسی و اجرای راهکار دو دولتی برای حل اختلاف اسرائیل و فلسطین است، گفت که اتحادیه اروپا هم این طرح را در خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی می‌داند.

وی در رابطه با موضع برلین و اتحادیه اروپا در صورت اجرایی شدن این طرح توسط اسرائیل گفت: «نمی‌توانم تاوان این اقدام را تعیین کنم. ما در رابطه با ادامه رایزنی‌ها با اسرائیل در این زمینه موافق هستیم. امروز برای اطلاع‌یابی از طرح‌های دولت جدید اسرائیل در این جا حضور پیدا کرده‌ام».

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا