اجتماعیسرخط خبرها

موافقت مرجعیت عالی شیعه با درخواست رئیس دیوان وقف شیعه برای کناره گیری با توجه به رسیدن به سن بازنشستگی + سند

رئیس دیوان وقف شیعیان عراق، با ارسال نامه‌ای به آیت الله سیستانی از ایشان برای کناره‌گیری به علت رسیدن به سن قانونی بازنشستگی اجازه خواست.

میدل ایست نیوز: سیدعلاء الموسوی، رئیس دیوان وقف شیعیان عراق، با ارسال نامه‌ای به آیت الله سیستانی از ایشان برای کناره‌گیری به علت رسیدن به سن قانونی بازنشستگی اجازه خواست.

او در این نامه که روز پنج‌شنبه (11 ژوئن) در رسانه‌ها منتشر شده برخی از دستاوردهای دوره مدیریت خود ازجمله اصلاح ساختارهای حقوقی دیوان و افزایش درآمدهای آن و نظارت بر اموال اوقاف براساس فتوای فقهای شیعه و مرجعیت اعلا و برپایی مراکز خیریه در سراسر عراق و بازسازی ده‌ها مسجد و حسینیه را برشمرده است.

الموسوی در این نامه تأکید کرده که بخش مهمی از درآمدهای این دیوان خرج حمایت از الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی و رسیدگی به خانواده‌های شهدای آنها شده است.

او در این نامه از مرجعیت عالی شیعه خواسته که با توجه به آنکه به سن قانونی بازنشستگی رسیده است به وی اجازه کناره‌گیری از مسئولیت داده شود.

مرجعیت عالی شیعه نیز در حاشیه این نامه ضمن تشکر از الموسوی بابت پذیرش این مسئولیت و تلاش برای تصحیح مسیرهای غلط در دیوان وقف شیعه و تحمل فشارها در مسیر اصلاح این نهاد مهم تشکر کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا