اجتماعیخبر اولسیاسی

گزارش «شوک آور» وزارت خارجه امریکا درباره وضعیت دستگاه قضایی عراق

وزارت خارجه امریکا تأکید کرده که دستگاه قضایی عراق گرفتار همان مشکلات فسادی است که در دیگر نهادهای حکومتی عراق وجود دارد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه ایالات متحده از «ارزیابی تاحدودی شوک آور» درباره دستگاه قضایی عراق خبر داد.

در گزارش وزارت خارجه امریکا به کنگره این کشور که در آوریل گذشته ارائه شده آمده که وضعیت امنیتی و سیاسی عراق باعث شده که دستگاه قضایی این کشور ضعیف و وابسته به دیگر بخش های دولت باشد.

این گزارش افزوده که دستگاه قضایی عراق گرفتار همان مشکلات فسادی است که در دیگر نهادهای حکومتی عراق وجود دارد.

این گزارش تأکید کرده که نظام قضایی عراق از پیامدهای سلطه داعش بر بخش های بزرگی از خاک کشور و حوادث پس از آن تأثیر پذیرفته است.

براساس این گزارش، عراق با مشکل کمبود قاضیان شایسته روبه روست و بسیاری از افراد متهم به همکاری با داعش را پیش از فرارسیدن زمان محاکمه شان برای مدت طولانی در حبس ای انفرادی نگه می دارد.

وزارت خارجه امریکا بر اساس گزارش های نهادهای حقوق بشری و غیر دولتی تأکید کرده که دستگاه قضایی عراق به محکومان داعشی برای تجدید نظر در احکام صادره فرصت نمی دهد و در مواردی آنان با پرداخت رشوه اتهامات را از خود رفع کرده اند.

وزارت خارجه امریکا از این وضعیت ابراز نگرانی کرده هرچند برخی اعضای کنگره تأکید کرده اند که گفت وگوهای راهبردی عراق و ایالات متحده که روز پنجشنبه (11 ژوئن) آغاز شد می تواند فرصتی برای افزایش کمک های نهادهای امریکایی به عراق برای ایجاد نهاد قضایی پیشرفته و مستقل باشد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا