سرخط خبرها

«محمدعلی الحوثی»: آماده حضور ریاض برای مذاکرات علنی جهت آتش بس در یمن هستیم

الحوثی گفت که این گروه آماده سفر به ریاض است به شرط آنکه گفت وگوها علنی باشد و دربرابر رسانه ها انجام شود و به آتش بس کامل بینجامد.

میدل ایست نیوز: گروه انصار الله (حوثی) اعلام کرد که به شرط فراهم شدن شرایط برای «مذاکرات علنی» با ائتلاف عربستان آماده حضور در ریاض برای توقف جنگ در یمن است.

«محمدعلی الحوثی»، رئیس «کمیته عالی انقلابی» انصارالله در گفت وگویی با «بی بی سی» که قرار است روز یکشنبه به صورت کامل پخش شود گفته که تماس ها با کشورهای عضو ائتلاف جنگ در یمن به رهبری عربستان در سطح جدال مانده و وارد فاز مذاکره جهت رسیدن به راه حل واقعی و آتش بس و پایان تحریم های یمن نرسیده است.

او گفت که انصارالله هیچ محدودیت یا برنامه مخفیانه ای ندارد که نگران فاش شدن آن باشد و آماده گفت وگوی علنی با کشورهای ائتلاف برای توقف جنگ و پایان تحریم های 5 ساله علیه یمن است.

الحوثی افزود که این گروه آماده سفر به ریاض است به شرط آنکه گفت وگوها علنی باشد و دربرابر رسانه ها انجام شود و به آتش بس کامل بینجامد.

او تأکید کرد که انصارالله تمایل واقعی به توقف جنگ و آتش بس دارد و افزود که ادعای عربستان درباره آتش بس یکجانبه به علت شیوع ویروس کرونا صرفا موضوعی تبلیغاتی بود.

حمله عربستان سعودی به یمن که در سال 2015 انجام شد باعث شکل گیری یکی از اسفناک ترین فجایع انسانی در جهان شده است که در نتیجه آن 80 درصد ساکنان یمن نیازمند کمک های انسانی هستند.

نیروهای انصارالله روز پنجشنبه ائتلاف جنگ در یمن به رهبری عربستان را به 2041 حمله هوایی به استان های تحت کنترل انصارالله از زمان اعلام آتش بس یکجانبه ازسوی عربستان متهم کرده اند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا