خبر اولسیاسی

پادشاه اردن گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر اسرائیل را رد کرد

خبرگزاری رسمی فلسطین به نقل از یک مقام اردنی اعلام کرد ملک عبدالله ثانی از گفت وگوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل خودداری کرد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری رسمی فلسطین (معا) فاش کرد که «ملک عبدالله ثانی»، پادشاه اردن از گفت وگوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطین پادشاه اردن همچنین در پی درخواست «بنی گانتس»، وزیر دفاع اسرائیل برای دیدار با او در خصوص بررسی معامله قرن، تاریخی برای این دیدار مشخص نکرد.

این خبرگزاری به نقل از یک مسئول اردنی گفت که خودداری پادشاه اردن از گفت وگوی تلفنی با نتانیاهو در پی بحران روابط اردن و اسرائیل به علت اقدامات یکجانبه اسرائیل برای الحاق مناطقی از کرانه باختری و غور اردن صورت گرفت.

به گفته این منبع اردنی پادشاه اردن به دیوان ملکی دستور داد تاریخی برای دیدار با بنی گانتس مشخص نکند.

خبرگزاری فلسطین اشاره کرد که اردن به مقامات اسرائیل گفته است الحاق یکجانبه و اجباری را نخواهد پذیرفت و هر برنامه ای برای الحاق نقض  قوانین بین المللی و اشغالگری محسوب می شود.

اسرائیل قصد دارد با حمایت های دولت آمریکا، 30 درصد از کرانه باختری را الحاق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا