خبر اولسرخط خبرها

تشکیل کمیته مشترک میان عراق و امریکا برای بررسی میزان نیاز عراق به نیروهای خارجی

قائم مقام وزیر خارجه عراق از شکل‌گیری کمیته های تخصصی مشترک میان بغداد و واشنگتن برای بررسی نیاز عراق به نیروهای خارجی خبر داد.

میدل ایست نیوز: عبدالکریم هاشم، قائم مقام وزیر خارجه عراق و رئیس هیت عراقی در گفت‌وگو های عراق و امریکا، از شکل‌گیری کمیته های تخصصی مشترک میان بغداد و واشنگتن برای بررسی نیاز عراق به نیروهای خارجی خبر داد.

هاشم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت که توافقنامه چارچوب استراتژیک میان عراق و امریکا هفت بخش دارد که به مسائل فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، مالی، اقتصادی، امنیتی، و نظامی مربوط می شود که از سال ۲۰۰۹ تاکنون به حالت اجرایی در نیامده است.

وی افزود عراق در شرایط کنونی نیازمند کمک های مالی و اقتصادی و افزایش بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان خود در امریکا و نیز تقویت مناسبات فرهنگی است که همه این موارد به امور غیر نظامی مربوط می شود.

به گفته هاشم در بیانیه مشترک گفتگوهای راهبردی به کاهش شمار نیروهای خارجی در عراق تصریح شده است.

وی افزود شمار نیروهای خارجی در عراق در حال حاضر به روشنی در حال کاهش است و درباره بقیه نیروهایی که در عراق می‌مانند بر اساس شرایط امنیتی و نظامی عراق تصمیم گیری خواهد شد.

او از تشکیل کمیته های تخصصی مشترک درباره همکاری‌های امنیتی و نظامی عراق و امریکا خبر داد در حال حاضر در حال بررسی میزان نیاز عراق به نیروهای خارجی و به خصوص نیروهای امریکایی است.

وی تاکید کرد که در بیانیه مشترک گفت و گوهای راهبردی تاکید شده که امریکا در محافل بین المللی و جامعه بین الملل از عراق حمایت خواهد کرد و برای کمک به عراق متحدان خود در منطقه و کشورهای خلیج را تحت فشار خواهد گذاشت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا