خبر اولسیاسی

درخواست «مارتین گریفیتس» از طرف های یمنی برای آتش بس و اجرای توافق ریاض

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن ضمن درخواست از طرف های یمنی برای توقف تنش نظامی در این کشور از دولت مورد حمایت عربستان در یمن و شورای انتقالی جنوبی این کشور خواست تا فورا توافق ریاض را اجرا کنند.

میدل ایست نیوز: «مارتین گریفتس»، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن از دولت مورد حمایت عربستان در یمن و شورای انتقالی جنوبی این کشور خواست تا فورا توافق ریاض را اجرا کنند.

گریفتس فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن با انتشار توئیتی نوشت که تنش‌زایی با روند مذاکرات کنونی که سازمان ملل متحد آن را با هدف دستیابی به توافق میان طرف‌های درگیر برای برقراری آتش‌بس فراگیر آغاز کرده در تعارض است.

در این بیانیه همچنین آمده است:« مجددا از طرف‌های یمنی می‌خواهیم تا به طور جدی تنش‌‌ها را کاهش داده و به برقراری صلح فرصت بدهند، هیچ‌گونه توجیهی برای تنش‌زایی‌های نظامی نیست و این با آرزوهای مردان و زنان یمنی برای رسیدن به صلح در تعارض بوده و پیکار روزانه آنها برای زنده ماندن در یمن را بسیار سخت‌تر کرده است».

مارتین گریفتس همچنین تاکید کرد که تنش‌زایی‌ها مانع از همه تلاش‌هایی است که به منظور جلوگیری از انتشار همه‌گیر ویروس کرونا در یمن صورت می‌گیرد.

وی صمن مجکوم کردن درگیری نظامی مستمر در سراسر یمن به ویژه در «مأرب» و «الجوف» نسبت به حوادث جاری در «سقطری» و به دست گرفتن کنترل برخی نهادهای دولتی ابراز نگرانی کرد.

شایان ذکر است که «محمد الحضرمی» وزیر خارجه یمن سه‌شنبه گذشته بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم از سوی شورای امنیت برای حل مسأله نفتکش صافر و جلوگیری از فاجعه خطرناک زیست محیطی تاکید کرد.

محمد الحضرمی در پی ویدیو کنفرانسی که با نمایندگان 5 کشور عضو دائمی شورای امنیت (آمریکا، بریتانیا، روسیه، چین و فرانسه) انجام داد گفت که سفرای کشورهای عضو دائمی شورای امنیت بر ضرورت اجرایی شدن توافق ریاض و انجام تلاش‌ها برای برقراری مجدد امنیت و ثبات در عدن پایتخت موقت یمن تاکید کرده و از تلاش‌های سازمان ملل و فرستاده دبیرکل این سازمان برای رسیدن به راه حلی فراگیر و پایدار اعلام حمایت کردند.

منبع
روسبا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا