خبر اولسیاسی

جنبش حماس انتفاضه مردمی علیه طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل را خواستار شد

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه ای انقلاب فراگیر مردمی برای حفاظت از تاریخ، مساله، خاک و ملت فلسطین را خواستار شد.

میدل ایست نیوز: جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز سه شنبه طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری به اسرائیل را در تکمیل توطئه اسرائیل برای غصب اراضی فلسطینی که از سال 1948 و نکبت فلسطین آغاز کرده است دانست.

حماس با صدور بیانیه ای هشدار داد اگر ملت فلسطین و امت اسلامی برای مقابله با این توطئه بپا نخیزند، خطر بعدی بسیار بسیار جدی است و نه تنها فلسطین بلکه تمام منطقه را تهدید می کند.

حماس در ادامه افزود: «اسرائیل فریبکار و امریکای جنایتکار و برخی از عرب های توطئه گر آماده می شوند توطئه ای جدید علیه فلسطین و ملت و خاک آن را اعلام کنند، توطئه الحاق مناطقی از کرانه باختری و غور اردن که منطقه ای یهودی صهیونیستی باشد و فلسطین هیچ حق یا حضوری در آن نداشته باشد.»

حماس برای اولین بار است که به برخی کشورهای عرب را با این زبان حمله می کند، حمله ای که با عادی سازی روابط امارات با اسرائیل همراه شد.

حماس اشاره کرد مشارکت فعال و قوی در فعالیت ها علیه این طرح وظیفه ای دینی، اخلاقی و ملی است و گفت که چگونه ملت آزاده و شریف فلسطین می تواند سکوت کند و ببیند که خاک و مقدسات و وطنش را به تاراج می برند.»

جنبش حماس خواستار انقلاب فراگیر مردمی در هر مکان شد تا دشمن و کشورهای پشت پرده بدانند فلسطین و امت اسلامی مردان و قهرمانانی دارد که از خاک، ملت و مقدسات خود دفاع خواهند کرد، مردانی که می توانند در برابر این اقدام دشمن برای حفاظت از تاریخ، مساله، خاک و ملت فلسطین دفاع کنند.

جنش حماس تاکید کرد انقلاب فراگیر مردمی و تحرکات عمومی و به کارگیری همه ابزار مقاومت پاسخ به اسرائیل وتوقف این ستم و توطئه را تضمین می کند.

در ادامه بیانیه جنبش حماس آمده است که تاریخ خواهد نوشت نسلی از ملت فلسطین و ملت های مسلمان از خاک و مقدسات خود دفاع کردند و دشمن و توطئه هایش را به هر هزینه ای شده ناکام گذاشتند.

اسرائیل قصد دارد در اقدامی یکجانبه مناطقی از کرانه باختری و غور اردن را الحاق کند.

همچنین بخوانید:

13 سال جنگ داخلی در فلسطین؛ عامل شکست طرح های صلح میان فتح و حماس

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا