اجتماعیخبر اول

تظاهرات دربرابر وزارت بهداشت عراق برای برکناری وزیر به علت ناتوانی در مهار کرونا

تجمع کنندگان تصاویر «احمد راضی»، اسطوره فوتبال عراق، را که از محبوبیت بسیاری برخوردار بود و روز یکشنبه براثر کرونا درگذشت به دست داشتند.

میدل ایست نیوز: ده ها تن از شهروندان عراقی با تجمع دربرابر وزارت بهداشت عراق خواستار برکناری «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت، به علت آنچه ناتوانی این وزارتخانه در مهار کرونا دانسته اند شدند.

پایگاه خبری «العالم الجدید» ویدئویی منتشر کرده که نشان می دهد که تجمع کنندگان وزیر را به بی توجهی به موضوع کرونا و همه گیری آن در عراق متهم می کنند.

تجمع کنندگان همچنین تصاویر «احمد راضی»، اسطوره فوتبال عراق، را که از محبوبیت بسیاری برخوردار بود و روز یکشنبه براثر کرونا درگذشت به دست داشتند.

آمار ابتلا به کرونا در عراق با پایان دور اول محدودیت های سختی که وزارت بهداشت عراق در دوره «جعفر علاوی» برقرار کرد، آمار تصاعدی پیدا کرده که مایه نگرانی شدید شهروندان عراق شده است.

روز دوشنبه، وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که در 24 ساعت پیش از اعلام آمار 1808 مورد ابتلا به کرونا شناسایی و 67 مورد فوت براثر کرونا ثبت شده است.

مجموع کل ابتلا به کرونا در عراق 32 هزار و 676 مورد و آمار کل جان باختگان 1167 مورد بوده است.

روز گذشته حسن التمیمی، وزیر بهداشت عراق، تأکید کرد که بالا رفتن آمار نشان دهنده آن است که عراق در حال وارد شدن به مرحله خطرناکی در مواجهه با کروناست.

مشکل بزرگی که موضوع کرونا در عراق را سخت تر کرده ضعف و فرسودگی شدید مراکز درمانی و همچنین بی توجهی مردم به توصیه های بهداشتی است.

دفتر سازمان بهداشت جهانی در عراق با صدور بیانیه های متعدد تأکید کرد که بی توجهی مردم به توصیه های بهداشتی کار را در عراق به مرحله فاجعه خواهد کشاند.

همزمان عراق اعلام کرده که به زودی از روش درمان روسیه ای برای درمان کرونا استفاده خواهد کرد و تولید داروی روسیه ای در عراق آغاز شده است.

منبع
العالم الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا