خبر اولسیاسی

دوست مخفی جدید اسرائیل در جنوب یمن

روزنامه اسرائیل تودای در گزارشی از ارتباط و نشست های محرمانه اسرائیل با شورای انتقالی جنوب یمن خبر داد و شورای انتقالی جنوب یمن را دوست مخفی جدید اسرائیل خواند.

میدل ایست نیوز: روزنامه «اسرائیل تودای» ارتباط مخفی اسرائیل با شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات را فاش کرد و صمن پرده برداشتن از نشست های محرمانه دو طرف، شورای انتقالی جنوب یمن را دوست مخفی جدید اسرائیل خواند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع در اسرائیل گزارش داده که اسرائیل نشست های محرمانه ای با دولت جدید در جنوب یمن در اشاره به شورای انتقالی جنوب یمن پس از به دست گرفتن کنترل آخرین پایگاه دولت مورد حمایت عربستان در شهر «حدیبو» در ارخبیل جزیره سقطری برگزار کرده است.

اسرائیل‌ تودای در ادامه به تسلط نیروهای شورای انتقالی بر جنوب یمن اشاره کرده و نوشت: منطقه اطراف عدن از سال 1937 تا 1963 مستعمره بریتانیا بوده‌ است.

این روزنامه سپس تعامل مثبت الزبیدی با رژیم صهیونیستی در سابق را یادآور شد و در ادامه به توئیت «هانی بن بریک» معاون سابق ریاست شورای انتقالی اشاره کرد که از عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی استقبال و ادعا کرده بود کشورهای عربی و اسرائیلی‌ها با راهکار تشکیل دو دولت موافقند.

اسرائیل‌ تودای سپس نوشت، جنگ در یمن وارد مرحله جدیدی شده زیرا شورای انتقالی جنوب از ائتلاف با عربستان سعودی فاصله گرفته است.

این روزنامه افزود، کشور جدید در یمن در مرزهای یکی از مهم‌ترین تنگه‌های راهبردی و نزدیک به «باب المندب» میان دریای سرخ، خلیج عدن و نزدیک به کانال سوئز قرار دارد.

نیروهای شورای انتقالی که در آوریل گذشته در جنوب یمن اعلام خودمختاری کردند اخیرا با حمله به جزیره سقطری در شرق یمن مرکز آن را در اختیار گرفتند.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا