اجتماعیخبر اول

عربستان: امسال هیچ زائری از خارج کشور برای شرکت در حج نمی پذیریم

وزیر حج و عمره عربستان تاکید کرد حج امسال با تعداد بسیار محدودی از حجاج کشورهای مختلف که مقیم عربستان هستند برگزار خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «محمد صالح بنتن»، وزیر حج و عمره عربستان تاکید کرد حج امسال با تعداد بسیار محدودی از حجاج کشورهای مختلف که مقیم عربستان هستند برگزار خواهد شد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که عربستان امسال هیچ زائری از خارج کشور نخواهد پذیرفت.

بنتن ضمن اعلام اینکه طرح اجرایی دقیقی برای حج امسال برنامه ریزی خواهد شد اشاره کرد که وزارت حج و عمره با همکاری وزارت بهداشت عربستان اقدامات احتیاطی و پروتکل هایی مشخص کرده است تا مراسم حج با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود.

پیش از این وزارت حج و عمره عربستان در روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود حج امسال با تعداد بسیار محدودی از حجاج کشورهای مختلف در عربستان و با اقدامات احتیاطی بسیار دقیق برای حفظ سلامتی حجاج بیت الله الحرام برگزار می شود.

عربستان اعلام کرد دولت این کشور این اقدام را بنابر اهتمام خود برای سلامت حجاج و بازگشت آنها به کشورهایشان به همراه سلامتی کامل اتخاذ می کند.

پیش از این اندونزی که دارای بیشترین جمعیت مسلمان جهان است اعلام کرد امسال به علت خطرات ابتلا به ویروس کرونا در مراسم حج شرکت نخواهد کرد.

مالزی و سنگاپور از دیگر کشورهایی هستند که تصمیم به عدم حضور در مراسم حج امسال گرفتند.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا