اجتماعیخبر اول

وزیر حج عربستان: شمار حجاج امسال کمتر از 10 هزار نفر خواهد بود

وزیر حج عربستان اعلام کرد شمار حجاج مراسم امسال فراتر از 10 هزار نفر نخواهد بود و هیچ یک از حجاج بیشتر از 65 سال نخواهند داشت و همه این افراد از میان افراد خارجی مقیم عربستان خواهند بود.

میدل ایست نیوز: «محمد صالح بن طاهر بنتن»، وزیر حج عربستان اعلام کرد شمار حجاج مراسم امسال فراتر از 10 هزار نفر نخواهد بود و هیچ یک از حجاج بیشتر از 65 سال نخواهند داشت، همه این افراد از میان افراد خارجی مقیم عربستان خواهند بود که با رعایت دستورالعمل بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری حج خود را ادا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ما با وزارت بهداشت برای مشخص‌سازی اقدامات پیشگیرانه و پروتوکل‌های بهداشتی مربوط به برگزاری ایمن مراسم حج همکاری کردیم، تاکید کرد: حفظ جان انسان‌ها، مهم‌ترین اولویت ماست لذا برای آماده‌سازی طرحی فوق العاده‌ برای برگزاری حج سال 1441 هجری قمری با هماهنگی وزارت بهداشت تلاش کردیم.

وزیر حج عربستان در پایان تاکید کرد: هیچ استثنایی برای هیچ کشوری به منظور ادای فریضه حج از خارج عربستان وجود ندارد، ما تجربه زیادی برای حفاظت از حجاج در برابر بیماری‌های واگیردار و غیره داریم و کارگزاران حج پیش از آغاز مراسم، تحت آزمایش‌های پزشکی قرار می گیرند و وضعیت بهداشتی حجاج به صورت روزانه چک خواهد شد همچنین بیمارستانی برای آمادگی جهت هر گونه اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای در منی اختصاص داده خواهد شد.

وزیر حج عربستان پیشتر تاکید کرده بود حج امسال با تعداد بسیار محدودی از حجاج کشورهای مختلف که مقیم عربستان هستند برگزار خواهد شد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که عربستان امسال هیچ زائری از خارج کشور نخواهد پذیرفت.

منبع
النشرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا