اجتماعیسرخط خبرها

نتایج نظرسنجی از مردم فلسطین درباره طرح الحاق کرانه باختری توسط اسرائیل و راهکار مبارزه مسلحانه

مرکز پژوهش های سیاسی و میدانی فلسطین یک نظرسنجی میدانی از میان فلسطینیان کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه درباره طرح الحاق کرانه باختری توسط اسرائیل انجام داد.

میدل ایست نیوز: یک نظرسنجی از مردم فلسطین نشان داد احتمالا فلسطینیان در برابر طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری تسلیم شوند.

این نظرسنجی که توسط مرکز پژوهش های سیاسی و میدانی فلسطین انجام شد نشان داد که 66 درصد از مردم احتمال می دهند «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری و غور اردن را اجرا کند.

این در حالی است که بیش از 52 درصد از این افراد موافق بازگشت مبارزه مسلحانه با اسرائیل شدند و 42 درصد نیز با این اقدام مخالف بودند.

طی این نظرسنجی مشخص شد نسبت به عکس العمل و پاسخ محکم کشورهای عربی و اروپایی نسبت به این اقدام اسرائیل بدبینی وجود دارد.

به نظر 63 درصد از افراد اردن در صورت اجرای این طرح از توافق صلح با اسرائیل دست نخواهد کشید و 78 درصد نیز معتقدند اتحادیه اروپا هیچ تحریمی علیه اسرائیل اعمال نخواهد کرد.

فلسطینیان در این نظرسنجی اعلام کردند نسبت به اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل شک دارند که تعداد این افراد 57 درصد را تشکیل می دهد.

از طرفی دیگر نظرسنجی از این افراد در خصوص اقدامات دولت فلسطین و نخست وزیر این کشور برای مبارزه با ویروس کرونا نیز بررسی شد که به ترتیب 76 درصد و 62 درصد از اقدامات دولت و نخست وزیر فلسطین راضی بودند.

هزار و 200 نفر در این نظرسنجی میدانی که از میان فلسطینیان کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه بودند شرکت کردند.

منبع
cnn عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا