اجتماعیسرخط خبرها

گزارش فرماندهی عملیات مشترک عراق از نتایج عملیات «ابطال العراق» علیه داعش

فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه‌ای به تشریح نتایج مرحله سوم عملیات «قهرمانان عراق» و یگان‌های شرکت‌کننده در این عملیات پرداخت.

میدل ایست نیوز: فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه‌ای به تشریح نتایج مرحله سوم عملیات«ابطال العراق»، (قهرمانان عراق) و یگان‌های شرکت‌کننده در این عملیات پرداخت.

سرلشکر«عبدالامیر کامل عبدالله الشمری»، جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مرحله سوم عملیات در صبح روز دوشنبه 22 ژوئن سال 2020 به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و با نظارت فرماندهی عملیات مشترک و با مشارکت یگان‌های از وزارت دفاع، نیروی زمینی، فرماندهی عملیات صلاح الدین، فرماندهی عملیات سامراء، فرماندهی عملیات دیالی، یگان‌هایی از تیپ نهم زرهی، تیپ ویژه نهم، یگان‌هایی از پلیس فدرال، فرماندهی نیروهای واکنش سریع، نیروهای موسوم به سوات، یگان‌هایی از تیپ‌های مستقر الحشد الشعبی در دیالی، صلاح الدین، سامرا و کرکوک با استناد به اطلاعات امنیتی دقیق دستگاه‌های امنیتی و نیز با پشتیبانی نیروهای هوایی و ائتلاف بین المللی ضدداعش در مساحتی به طول چهار هزار و هشت و صد و پنجاه سه کیلومتر مربع انجام شد.

الشمری در بیان نتایج این عملیات اظهار داشت: 29 مخفیگاه وابسته به گروه‌ تروریستی داعش، دو انبار تسلیحات و یک پناهگاه کشف و ضبط شد همچنین 76 بمب، چندین خمپاره‌انداز و راکت و 11 موشک و 7 بمب ساعتی به دست آمد.

جانشین فرمانده عملیات مشترک در ادامه گفت: طی این عملیات همچنین 11 تونل، 6 اسلحه، 3 خودور متعلق به تروریست‌های داعشی به همراه 6 کارگاه مخفی تولید بمب ضبط شد و یک قایق و دو خوردی بمب‌گذاری شده منهدم و 89 روستا در همه محورهای این عملیات پاکسازی شد.

وی در پایان درخصوص تلفات این عملیات اظهار داشت: در این عملیات دو تن از رزمندگان الحشد الشعبی به شهادت رسیده و ده تن دیگر در نتیجه انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای زخمی شدند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا