خبر اولسیاسی

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در قضیه برخورد با الحشد الشعبی: تا تحقق کامل امنیت ملت عراق به مسیر خود ادامه می دهیم

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز جمعه بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در خصوص حوادث شب گذشته در بغداد را منتشر کرد.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز جمعه بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در خصوص حوادث شب گذشته در بغداد را منتشر کرد.

در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است: « تیراندازی غیر مستقیم و هدف قرار دادن مقرهای دولتی و اردوگاه های نظامی عراق و سفارت های خارجی مورد حمایت کشور در سال های گذشته توجه ملت بزرگ عراق و جهان را به خود مشغول کرده است، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با توجه به اهمیت موضوع و پیامدهای منفی آن بر امنیت ملی عراق و با هدف اطلاع به ملت عراق و آگاهی افکار عمومی نسبت به حوادث شب گذشته اطلاعاتی را ارائه می دهد.»

اطلاعات به شرح زیر است:

1_ اطلاعات دقیقی از اشخاصی که سابقا منطقه الخضراء و فرودگاه بین المللی بغداد را چند بار هدف قرار دادند به دست آمده است.

2_ دستگاه های امنیتی قصد برخی طرف ها برای اجرای عملیات های جدید علیه اهداف دولتی در درون منطقه الخضراء را کشف کردند.

3_ اماکن حضور گروهی که این عملیات ها را انجام می دادند مشخص شده و بر اساس قانونی مبارزه با تروریسم مجوز دستگیری آن ها از نهاد قضایی اخذ شده است.

4_سازمان مبارزه با تروریسم مسئول اجرای حکم دستگیری و ممانعت از عملیات های تروریستی علیه مواضع درون کشور  است، این سازمان در نهایت تخصص 14 متهم را دستگیر و دو پایگاه آن ها برای شلیک موشک را ضبط کرد.

5_پس از اتمام عملیات کمیته تخصصی به ریاست وزیر کشور و عضویت دستگاه های امنیتی تشکیل شد و متهمان تا زمان پایان تحقیقات از سوی دستگاه قضایی در نزد نیروهای امنیتی نگه داشته می شوند.

6_ پس از دستگیری متهمان برخی طرف ها با خودروی های دولتی و بدون اجازه رسمی به سوی مقرهای دولتی در منطقه الخضراء و یکی از مقرهای سازمان مبارزه با تروریسم نزدیک شدند و اقدام به تجاوز به این مقرها کردند، این طرف ها نمی خواهند که جزئی از دولت باشند و سعی دارند خارج از کنترل فرمانده کل نیروهای مسلح از لحاظ قانونی فعالیت کنند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق ضمن تاکید بر خطرناک بودن این اقدامات و تهدید آن برای امنیت کشور و نظام سیاسی و دموکراتیک آن بیان کرد این طرف ها از امکانات کشور استفاده کردند که هیچ گونه و تحت هیچ بهانه ای امکان اجازه به آن ها برای این کار وجود ندارد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق مجددا بر ادامه این مسیر برای تحقق امنیت ملت عراق و سپردن این موضوع به دستگاه قضایی تاکید کرد.

گفتنی است نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم  13 عضو الحشد الشعبی را در پی حملات موشکی علیه مواضع امریکایی در عراق دستگیر کردند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا