اقتصادیسرخط خبرها

حزب دموکرات کردستان: همه لیست های مربوط به شمار کارکنان دولتی و تولید و فروش نفت را به بغداد تحویل داده ایم

اربیل همه آمارها و لیست های مربوط به کارکنان اقلیم و وضعیت تولید و فروش نفت اقلیم را به بغداد تحویل داده است.

میدل ایست نیوز: حزب دموکرات کردستان عراق تأکید کرد که دولت ایالتی کردستان همه لیست های مربوط به شمار کارکنان و وضعیت تولید و فروش نفت اقلیم را در اختیار دولت مرکزی عراق داده است.

«آرام بالتی»، سخنگوی حزب دموکرات کردستان، گفت که اربیل همه آمارها و لیست های مربوط به کارکنان اقلیم و وضعیت تولید و فروش نفت اقلیم را به بغداد تحویل داده است و قرار است دولت مرکزی پس از بررسی های لازم به اقلیم پاسخ بدهد.

او گفت که در جلسات هیئت اقلیم کردستان که روز پنجشنبه وارد بغداد شد همه آنچه برای رسیدن به توافق جامع میان دو طرف لازم بود اعم از آمارها و لیست ها و ارقام در اختیار دولت مرکزی قرار گرفت و اکنون بغداد به همه این اطلاعات دسترسی دارد.

وی تأکید کرد که دولت مرکزی عراق تمایل دارد که نفت اقلیم را براساس قیمت آن در بازارها محاسبه کند و تعهدات اقلیم به شرکت های نفتی را نادیده بگیرد.

موضوع بدهی های اقلیم کردستان به شرکت های نفتی در دوره ای که اقلیم آمار تولید نفت خود را در اختیار بغداد قرار نمی داد از اصلی ترین موارد اختلاف بغداد و اقلیم است.

سخنگوی حزب دموکرات گفت که دولت اقلیم اعلام کرده که در موضوع بودجه و حقوق کارکنان دولتی اقلیم آماده پذیرش هرگونه راه حلی است که به نفع طرفین باشد.

دولت مرکزی عراق پیش از این پس از پرداخت 400 میلیارد دینار (حدود 350 میلیون دلار) به دولت اقلیم کردستان به اقلیم 30 روز فرصت داد که درباره مسائل اختلافی با دولت مرکزی به توافق برسد.

هفته گذشته با شدت گرفتن مشکلات اقتصادی در اقلیم به علت کاهش قیمت نفت، اقلیم اعلام کرد که 21 درصد از حقوق کارکنان دولتی خود خواهد کاست.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا