اقتصادیسرخط خبرها

شهر «نمک» در عراق؛ تنها مکانی که تحت تاثیر پیامدهای ویروس کرونا قرار نگرفت

روستای «چمچمال» در اقلیم کردستان عراق یا روستای نمک، تنها مکانی در عراق است هیچ تاثیری از پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا نپذیرفته است.

میدل ایست نیوز: مردم روستایی در اقلیم کردستان عراق 200 سال است که از طریق روش های سنتی نمک تولید می کند به این روش که نمک های چشمه آبی نزدیک به این روستا را جمع آوری کرده و به فروش می رسانند.

نمک که به عنوان منبع درآمد اهالی این روستا است در میان بحران اقتصادی عراق پس از بحران ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت درآمد آن ها را تضمین کرد.

یکی از اهالی این روستا گفت که ویروس کرونا تاثیری در تولید و درآمد آن ها نداشته است.

اهالی روستای «چمچمال»، در اقلیم کردستان که به روستای نمک معروف است با روش های سنتی پیشینیان خود نمک را جمع آوری می کنند به این شیوه که حوضچه های نزدیک چشمه های آب شور را پر از آب کرده و سپس نمک را از آن جدا می کنند.

در فصل گرم سال آب بخار می شود و سپس اهالی روستا نمک آن را جمع آوری کرده و آن را به قیمت 0.21 تا 0.27 دلار در هر کیلوگرم به تاجران محلی می فروشند.

اهالی روستای نمک سالانه 400 تن نمک جمع آوری می کنند.

اهالی روستای چمچمال درحالی به فعالیت اقتصادی خود ادامه می دهد که کارمندان اقلیم کردستان عراق ماه ها است که حقوق خود را دریافت نکرده و برای مطالبه حقوق خود به خیابان ها آمده و دست به اعتراض می زنند.

یکی از اهالی این روستا گفت که نه تنها از جانب دولت اقلیم کردستان حمایت نمی شوند بلکه سالانه به میزان 50 هزار دلار از طریق مالیات در بودجه اقلیم کردستان مشارکت دارند.

ویروس کرونا که از اوایل سال 2020 در جهان منتشر خسارت های بسیاری به بخش اقتصادی کشورها وارد کرد.

عراق از جمله کشورهایی است که به علت اتکا به درآمدهای نفتی پس از کاهش قیمت فروش نفت دچار مشکلات اقتصادی شد.

منبع
الجزیرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا