سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی عراق و اردن برای تکمیل طرح اتصال برق و اینترنت میان دو کشور

وزیر برنامه ریزی عراق و سفیر اردن در بغداد در خصوص روابط دوجانبه عراق و اردن در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری و تکمیل طرح اتصال برق و اینترنت میان عراق و اردن گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: «خالد بتال»، وزیر برنامه ریزی عراق و «منتصر الزعبی»، سفیر اردن در بغداد امروز دوشنبه در خصوص روابط دوجانبه عراق و اردن در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری و راه های گسترش آن گفت وگو کردند.

وزیر برنامه ریزی عراق در استقبال از الزعبی ضمن تاکید بر استحکام و عمق روابط دوجانبه با توجه به گسترش جوانب اجتماعی و فرهنگی علاوه بر زمینه های اقتصادی و سیاسی، از اهتمام وزارت برنامه ریزی عراق برای همکاری های جدید در برخی از زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری که موجب تقویت وضعیت اقتصادی و توسعه دو کشور می شود خبر داد.

از طرفی دیگر سفیر اردن در بغداد ضمن تاکید بر گسترش روابط دوجانبه عراق و اردن در سال های اخیر در نتیجه دید یکسان نسبت به مسائل مشترک از جمله اقتصادی، اشاره کرد گسترش روابط تاثیر مثبتی بر حجم مبادلات تجاری و افزایش حجم سرمایه گذاری های مشترک داشت.

دو طرف همچنین در این دیدار به بررسی برخی مسائل دارای اهمیت مشترک از جمله تکمیل طرح اتصال برق و اینترنت میان عراق و اردن، همکاری برای ایجاد شهرک اقتصادی در نوار مرزی و بررسی امکان همکاری برای آماده سازی و توسعه جاده بین المللی میان عراق و اردن پرداختند.

پیش از این در 24 ژوئن 2020 نیز  «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن در سفری به عراق ضمن دیدار با همتای عراقی خود در خصوص همکاری مشترک در زمینه انرژی به ویژه در دو حوزه برق و نفت و مناسبات تجاری فیمابین رایزنی کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا