سرخط خبرهاسیاسی

ائتلاف جنگ در یمن: طی عملیاتی ویژه مواضع حوثی‌ها در یمن را هدف قرار دادیم

عملیات ویژه جدید علیه حوثی‌ها که با موشک و پهپاد مواضع عربستان سعودی را هدف قرار می دهند، آغاز شده است.

میدل ایست نیوز: ائتلاف جنگ در یمن به فرماندهی عربستان سعودی اعلام کرد که در پاسخ به پرتاب موشک به عربستان سعودی طی عملیاتی ویژه مواضع حوثی‌ها در یمن را هدف قرار داده اند.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی اعلام کرد نیروهای این ائتلاف در پاسخ به پرتاب موشک به این کشور طی عملیاتی ویژه مواضع حوثی‌ها در یمن را هدف قرار دادند.

وی افزود: عملیات ویژه جدید علیه حوثی‌ها که با موشک و پهپاد مواضع عربستان سعودی را هدف قرار می دهند، آغاز شده است.

او همچنین تصریح کرد: رژیم ایران عامدانه به شبه نظامیان حوثی موشک می دهد تا امنیت منطقه را تضعیف کند. این کشور با اقدام مذکور قطعنامه سازمان ملل درباره ممنوعیت ارسال سلاح به یمن را نقض می‌کند. نیروهای ائتلاف تاکنون 118 فروند موشک بالستیک که توسط حوثی‌ها به عربستان سعودی پرتاب شده را خنثی کرده‌اند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی شب گذشته مواضع حوثی در صنعا را شدیدا بمباران کردند.

این در حالی است که منابع خبری نزدیک به حوثی‌ها گزارش داده‌اند که جنگنده‌های ائتلاف عربی طی شبانه روز گذشته 57 بار مناطق مختلف یمن از جمله 21 بار استان صعده را بمباران کرده‌اند.

سازمان‌های بین‌المللی در پایان سال 2019 گزارش‌هایی را درباره اوضاع یمن منتشر کردند. براساس این گزارش‌ها، طی 6 سال اخیر 70 هزار یمنی بر اثر درگیری‌ها در این کشور کشته و زخمی شده‌اند. اما بر اساس اعلام سازمان‌های حقوق بشری بیش از 100 هزار نفر در درگیری‌های این کشور کشته شده‌اند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا