اقتصادیخبر اولسیاسی

تاکید الکاظمی در دیدار با بازرگانان عراقی: دولت در مبارزه با فساد به ویژه در گذرگاه‌های مرزی مصمم است

نخست وزیر عراق در دیدار با هیاتی متشکل از بازرگانان عراقی بر مبارزه با فساد و فعال‌سازی بخش خصوصی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق با هیاتی متشکل از بازرگانان عراقی دیدار کرد.

الکاظمی در این دیدار به سخنان بازرگانان عراقی درباره فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایشان در عراق، مشکلات و چالش‌های فرا رو و موانعی که در مسیر فعال‌سازی بخش خصوصی در کشور وجود دارد و نیز راهکارهای هموارسازی آن گوش داد.

نخست‌وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد که دولت کنونی، دولت همدلی، تفاهم و توافق برای گذر از بحران و رساندن عراق به ساحل امنیت است و نه دولت تصفیه‌حساب‌ها، این دولت علاوه بر خدمات‌رسانی به شهروندان و تحقق خواسته‌های آنان، فاسدان را هدف قرار می دهد.

وی افزود: عراق امروز با چالش‌های عدیده‌ای از جمله اپیدمی کرونا و پیامدهای اقتصادی آن رو به رو است و باید همه احزاب، سندیکاها و همچنین بخش خصوصی و سازمان‌های مردمی برای مقابله با این چالش‌ها دوشادوش همدیگر قرار گرفته و همکاری کنند.

الکاظمی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت بخش خصوصی در عراق و لزوم تقویت و تشویق آن برای ایفای نقشی پیشرو در راستای فعال‌سازی اقتصاد عراق، اظهار داشت: «دولت امروز با قدرت از بخش خصوصی و ایجاد محیطی مناسب برای فعال‌سازی این بخش و نقش‌آفرینی آن در ساخت کشور حمایت می کند.»

وی ادامه داد: دولت تلاش می کند تا عراق بستری جذاب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران باشد و نه محیطی که سرمایه‌گذاران را طرد می کند، اقدامات باجگیرانه وجود دارد که بخش خصوصی در معرض آن قرار دارد، دولت اقدامات بازدارنده‌ای برای بازخواست و پیگرد عاملین باجگیری در دست اجرا دارد و دفتر نخست وزیری هماره به روی بازرگانان برای شکایت از هر گونه باجگیری باز است و با هر گونه فسادی با جدیت برخورد خواهد شد و عاملان آن تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

الکاظمی تاکید کرد: دولت برای آزادسازی اقتصاد عراق از وابستگی به نفت و اهتمام به بخش‌های صنعتی، گردشگری، کشاورزی، خدماتی، سرمایه گذاری، حمل و نقل و غیره تلاش می کند، دولت همچنین در مبارزه با فساد در همه بخش‌های دولت به ویژه گذرگاه‌های مرزی مصمم است.

نخست وزیر عراق در پایان بر لزوم پایبندی بخش خصوصی به پرداخت مالیات برای تقویت درآمدهای دولت و لغو مجوز یا فرصا سرمایه‌گذاری که تاکنون به اجرا درنیامده تاکید کرد.

منبع
سابت نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا