اقتصادیسرخط خبرها

اعتراضات در شهرهای لبنان در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی

تظاهرات‌کنندگان و فعالان اجتماعی لبنان در شهر طرابلس و بعبلک در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی، گرانی کالاها و اوج‌گیری بی سابقه دلار در برابر لیره لبنان دست به تحصن زدند.

میدل ایست نیوز: تظاهرات‌کنندگان و فعالان اجتماعی لبنان در شماری از شهرهای این کشور در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی، گرانی کالاها و اوج‌گیری بی سابقه دلار در برابر لیره لبنان دست به تحصن زدند.

معترضان در طرابلس در اعتراض به افزایش نرخ دلار و قطعی مکرر روزانه برق در برابر شرکت «کهرباء قادیشا» تحصن کردند و درهای آن را بسته و مانع از ورود کارمندان به دفاترشان شدند.

شمار دیگری از معترضان نیز در برابر اسکله شهر طرابلس دست به تحصن زدند و مانع از ورود و خروج کامیون‌ها به این اسکله شدند و شعارهایی در لزوم استرداد اموال غارت شدع و محاکمه فاسدین سر دادند.

در شهر عکار واقع در شمال لبنان هم تعدادی از معترضان جاده بین المللی المنیه-العبده را با آتش زدن لاستیک خودروها و موانع دیگر در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی و گرانی مسدود کردند.

در بعلبک واقع در شرق لبنان هم معترضان در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی و افزایش شدید نرخ دلار در برابر لیره در برابر ساختمان استانداری خیمه‌های تحصن را برپا کردند.

نرخ هر دلار امریکا امروز جمعه از کانال 9 هزار لیره در بازار سیاه عبور کرد.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا