سرخط خبرهاسیاسی

آنکارا در پاسخ به انتقادهای بغداد: به هرگونه عملیات تخریبی از خاک عراق پاسخ می دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای در پاسخ به اظهارات منتقدانه عراقی ها گفت ترکیه عزمی جدی برای اتخاذ تدابیر لازم در چارچوب اصل دفاع از خود براساس قوانین بین المللی در برابر فعالیت های تخریبی از خاک عراق دارد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه ترکیه در پاسخ به انتقادهای بغداد از عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق تاکید کرد ترکیه با عزمی جدی تدابیر لازمی را علیه فعالیت های تخریبی علیه خود از خاک عراق اتخاذ می کند.

در این رابطه «حامی اقصوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای در پاسخ به اظهارات منتقدانه عراقی ها نسبت به دو عملیات چنگال عقاب و پنجه ببر گفت ترکیه عزمی جدی برای اتخاذ تدابیر لازم در چارچوب اصل دفاع از خود براساس قوانین بین المللی در برابر فعالیت های تخریبی از خاک عراق که مرزها، امنیت و ثبات ما را تهدید می کند، دارد.

وی افزود آنکارا توضیحات لازم درباره دو عملیات چنگال عقاب و پنجه ببر علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را در زمان مناسب خود به عراق ارائه کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تصریح کرد مجددا آمادگی خود برای همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم که امنیت و حاکمیت عراق را هم تهدید می کند، اعلام کرد.

پیش از این ترکیه طی هفته های گذشته با وجود اعتراضات و مخالفت طرف های عراقی دو عملیات نظامی در شمال عراق به بهانه مبارزه با پ ک ک انجام داد.

حزب کارگران کردستان ترکیه بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا