خبر اولسیاسی

سید حسن نصرالله خبر داد: تصمیم حزب الله برای ورود به جنگ زراعی و صنعتی لبنان در مقابله با سقوط مالی و گرسنگی

سید حسن نصرالله از تصمیم حزب الله برای ورود به جنگ پیشرفت زراعی و صنعتی لبنان در مقابله با سقوط مالی و گرسنگی خبر داد.

میدل ایست نیوز: «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان امشب (سه شنبه 7 ژوئیه) در خصوص آخرین تحولات محلی و منطقه ای سخنرانی کرد.

نصر الله پس از یادآوری پیروزی لبنان در جنگ «تموز» و شکست پروژه امریکا در منطقه در سخنانش ابتدا به وضعیت اقتصادی لبنان پرداخت و گفت وضعیت اقتصادی لبنان نیاز به تلاش همگانی دارد و این تلاش باید ملی باشد و همه لبنانی ها، افراد مقیم در لبنان، پناهندگان فلسطینی و آوارگان سوری را دربر بگیرد.

وی گفت در رابطه با موضوع اقتصادی نیاز به تلاش مداوم و ملی است و باید به همه افراد مقیم در لبنان فکر کرد.

نصرالله درباره گرایش به شرق گفت هنگامی که این موضوع را مطرح کردیم برخی خواستند موضوع را از مسیر اصلی آن منحرف کنند در حالی که واضح است و منظور ما پشت کردن به غرب نبوده است.

وی ادامه داد سخن از گرایش به سوی شرق به معنای قطع ارتباط با بقیه جهان نیست و ما نیز مانع نشده ایم تا امریکا بیاید و به لبنان کمک کند.

وی عنوان کرد هر کشوری به جز اسرائیل می تواند به لبنان بیاید و سرمایه گذاری کند، ما از این موضوع استقبال می کنیم.

نصرالله درباره تصمیم ایران برای فروش فرآورده های نفت به لبنان در مقابل دریافت لیره لبنان تاکید کرد که این تصمیم فداکاری بزرگی از سوی ایران بود زیرا ایران به ارز خارجی نیاز دارد.

وی گفت ما نگفته ایم ضرورتا شیوه ایران در لبنان اجرا شود بلکه از ایران می خواهیم ما را در تامین سوخت کمک کند.

سید حسن نصرالله افزود ایران تقریبا در زمینه کشاورزی خودکفایی دارد و صنایع آن پیشرفته است و ماهواره به فضا پرتاب کرده است مطمئن باشید لبنان نمی تواند شیوه ایران را که در سایه تحریم ها مقاومت کرده است اجرا کند.

وی همچنین اشاره کرد اگر گفته ایم چین به لبنان بیاید و سرمایه گذاری کند به این معنا نیست که نظام لبنان به کمونیستی تغییر کند، هر کشوری که آماده کمک به لبنان باشد لبنان از آن استقبال می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت خارج کردن لبنان از وضعیت اقتصادی فعلی به همبستگی دولت و جامعه لبنان علاوه بر کمک های خارجی نیاز دارد و در حال حاضر باید از سقوط مالی و گرسنگی در لبنان جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت همه لبنانی ها باید فعال باشند تا به نتیجه مورد نظر دست یابیم و باید همه مسیرهای ممکن برای رسیدن به هدف چگونگی جلوگیری از گرسنگی در لبنان را باز کرد چرا که تهدید امروز لبنان در خصوص گرسنگی و سقوط مالی خطرناک ترین تهدیدی است که هر کشوری می تواند با آن مواجه شود.

نصرالله تاکید کرد ملت لبنان می تواند این تهدید را به فرصتی برای خود تبدیل کند.

وی دلیل اهمیت طرح سرمایه گذاری چین در لبنان را عکس العمل امریکایی ها به این طرح عنوان کرد و گفت امریکایی ها حملات سختی برای ترساندن لبنانی ها از رابطه با چین و استقبال از آن راه انداختند.

وی از عراق به عنوان فرصت بزرگی برای لبنان با توجه به روابط عالی میان دو کشور یاد کرد و افزود باید یک هیئت به عراق فرستاده شود همانطوری که بغداد اقدام کرد نه اینکه درباره فشار امریکا به دولت عراق سخن گفت.

وی فائده روی آوردن به سوی کشورهایی که درهایشان به روی لبنان باز است این است که پیامی برای امریکا و سایر کشورها دارد و آن این است که لبنان گزینه های دیگری غیر از شما دارد.

نصرالله تاکید کرد امریکایی ها از طریق هر تهدیدی در مقابل حل هر بحران در لبنان می ایستند و این ما هستیم که باید برای حل بحران اقتصادی در لبنان تمام تلاش خود را بکنیم.

حزب الله در بخش دیگری از سخنانش به لزوم تبدیل لبنان به کشوری تولید کننده اشاره کرد و گفت ما به تصمیم و انگیزه ای برای تبدیل لبنان به یک کشور زراعی و صنعتی نیاز داریم زیرا از شروط زندگی کریمانه این است که یک کشور خود تولید کننده محصولات زراعی و صنعتی باشد.

سید حسن نصرالله از تصمیم حزب الله برای ورود به جنگ پیشرفت زراعی و صنعتی لبنان در مقابله با سقوط مالی و گرسنگی خبر داد.

وی تاکید کرد ما در جنگ آزادسازی لبنان و در مقابل تکفیری ها و در مقابل توطئه ها ایستادیم و پیروز شدیم، امروز نیز باید وارد جنگ زراعی و صنعتی شویم این میدان جدیدیست که باید در آن حاضر شویم.

وی اعلام کرد تصمیم امروز ملت جهاد و جنبش زراعی و صنعتی است، همه باید کشاورز شویم تا لبنان را نجات دهیم، هر زمینی که قابل کشت باشد را باید بکاریم زیرا هنگامی که از کاشته خود بخوریم و از ساخته خود بپوشیم دارای حاکمیت خواهیم بود.

وی امروز 7/7/2020 را تاریخ اعلام جهاد و مقاومت و جنبش زراعی و صنعتی در لبنان اعلام کرد.

سید حسن نصرالله همچنین در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سفیر امریکا در لبنان و تهدید مسئولان لبنان در دیدار با آن ها تاکید کرد که سرنوشت دولت لبنان به دست ملت لبنان است و نه سفیر امریکا یا وزارت خارجه این کشور.

وی گفت حکومت لبنان در زمانی که سفیر امریکا در بیروت یک حزب لبنان را مورد هجوم قرار می دهد و از طریق رسانه آن را به بدترین تهمت ها متهم می کند سکوت اختیار کرد.

وی از دخالت سفیر امریکا در بیروت در خصوص تعیین مقامات رسمی در بانک مرکزی انتقاد کرد و آن را عملی استعماری دانست و خطرناک ترین اقدام سفیر امریکا در بیروت را تشویق و کشاندن لبنانی ها به سوی جنگ داخلی عنوان کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان اقدام قاضی شریف لبنانی محمد مازح در منع سفیر امریکا از مصاحبه رسانه ای را اقدامی ملی و شجاعانه وصف کرد.

وی با انتقاد از مدافعان آزادی رسانه ها در خصوص منع مصاحبه رسانه ای سفیر امریکا گفت که چرا این ها به تجاوز امریکا به حاکمیت لبنان معترض نیستند.

وی از درخواست فراکسیون الوفاء از وزارت خارجه لبنان برای احضار سفیر امریکا و درخواست از وی برای پایبندی به توافقات بین المللی خبر داد.

نصرالله دولت امریکا را ظالم ترین دولت در جهان دانست و اظهار داشت همه تجاوزات اسرائیل به لبنان با حمایت امریکا رخ داد.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به سفیر امریکا گفت: «هر کسی که در جنگ تموز کشته شد گناهش به گردن حکومت جنایتکار و قاتل و حامی اسرائیل امریکاست.»

وی سفیر امریکا در بیروت را خطاب قرار داد و گفت: «شما تروریسم تکفیری را آوردید و الان تروریسم اسرائیلی را علیه فلسطینیان قدرتمند می کند.»

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد محاصره حزب الله هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و ما تسلیم نخواهیم شد، سیاست شما برای به تنگ آوردن لبنان حزب الله را قوی و متحدان و نفوذ شما را ضعیف می کند.

وی اشاره کرد با این سیاست امریکا مردم در لبنان به مقاومت و هم پیمانان محلی و منطقه ای آن پناه می آورند و این سیاست باعث می شود متحدان حزب الله نیز قوی شوند و لبنان نیز ضمن این محور باشد.

نصرالله با اعلام حمایت از حکومت و ملت فلسطین و ایستادگی در کنار آن ها گفت ما حاضریم برای مقابله با توطئه الحاق کرانه باختری هر کاری انجام دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا